Dag 2 middag programma - Reisverslag uit South Georgia, Zuid Georgia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Dag 2 middag programma - Reisverslag uit South Georgia, Zuid Georgia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Dag 2 middag programma

Blijf op de hoogte en volg Edith

02 Februari 2018 | Zuid Georgia, South Georgia

Wat een ochtend hebben we vandaag!! Wat gaat het middag programma ons weer brengen? Om ongeveer 15 uur komen we aan in Charlotte Bay en deze ligt vol met ijsschotsen in alle vormen, maten en kleuren! Wat een geweldig gezicht is dit! En ook het weer helpt mee want nog steeds weinig of geen wind en een klein zonnetje en het is gestopt met sneeuwen. We worden weer in onze 2 groepen verdeeld en wij gaan als eerste aan land waar er een prachtige rondwandeling met uitzicht op deze baai is uitgezet met stokken in de sneeuw. Hier niet zo veel dieren maar wel schitterende uitzichten om even gewoon van te genieten, wat we dan ook graag doen.

Er wordt na 1 1/2 uur gewisseld dus wij gaan nu een zodiac cruise maken rond de baai met al deze ijsschotsen. We zijn een half uurtje onderweg als er door de walkietalkie wordt doorgegeven dat er humpbacks gezien zijn niet heel ver van het schip vandaan. Iedereen in onze zodiac heeft zoiets van laat de ijsschotsen maar even zitten en kunnen we niet richting walvissen gaan kijken?!
Dus 5 kleine zwarte zodiacs met elk 8 man erin snellen richting bultruggen! En wat we nu meemaken is echt niet te beschrijven. We varen op nog geen 10 meter van de 3 humpbacks vandaan en kunnen zelfs de bulten op de koppen van de humpbacks tellen als ze al spuitend boven komen, horen de spuit van heel dichtbij, en zien de brede ruggen met vin. WoW, WoW, wow deze dag kan toch niet beter worden! Na een uurtje rond deze prachtige dieren te hebben gevaren worden we teruggeroepen naar het schip maar iedereen is het hier natuurlijk niet mee eens! Dan gaan nog 12 mensen een duik nemen in het “Arctic” water waarvan er 5 Nederlanders zijn, echte die hards! Stoer hoor!

Terug op het schip maken we na het diner nog een cruise met het schip langs Charlotte Bay en ziet het er heel mooi uit met prachtig strijklicht over het water. Aan het einde van de avond varen we nog een stuk door heel veel drijfijs en hopen we allen dat de kapitein weet wat hij doet zodat we niet vast komen te zitten. Maar het is een prachtig gezicht en we genieten nogmaals van deze bijzonder speciale dag van vandaag.

Ik kan nog niet echt slapen na alle indrukken en opwinding van vandaag maar ik moet het hierbij laten want morgen staan er weer 2 landingen op het programma en zou het weer heel goed zijn dus wil ik proberen om de zonsopgang mee te maken. Een dag met 2 gouden randjes! Nogmaals bedankt Papa!

• 03 Februari 2018 - 11:58

Lia Rook:

Ik weet wanneer het een dag is met één gouden randje. Een dag met 2 gouden randjes, heb ik nog niet eerder gehoord. Dat moet dan inderdaad zeer indrukwekkend geweest zijn. XX

• 03 Februari 2018 - 22:02

Erna :

Lieverds wat fantastisch wat jullie hebben beleefd. Ik weet zeker dat papa hierboven dat voor jullie geregeld heeft. Wat zou hij trots op jullie zijn dat jullie zo'n geweldige reis maken.Ik heb die dag ook sterk aan hem gedacht en moest even een traantje wegpinken hoor. Maar ik hoop dat jullie nog meer mooie momenten krijgen misschien regelt mama het nu voor jullie. Heel veel liefs en dikke knuffels van ons xxx