Amsterdam naar Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Amsterdam naar Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Amsterdam naar Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Edith

10 Januari 2018 | Argentinië, Buenos Aires

De eerste stap van onze reis is begonnen, 14 uur in het vliegtuig rechtstreeks naar Buenos Aires met de KLM. Gelukkig hebben we een nachtvlucht en na een heerlijke maaltijd kunnen we een groot deel van de reis slapen in het vliegtuig. Ongeveer halverwege krijgen we te maken met wat turbulentie en heeft Frank er last van maar ik niet want ik heb er doorheen geslapen!
Aankomst op de internationale luchthaven Ezeiza 22 kilometer ten zuidwesten van de stad Buenos Aires en we worden na alle gebruikelijke officiële instanties opgewacht door een dame van Wandelust de agent hier in Buenos Aires. Het is nog vroeg want de aankomst is om iets voor 7:00 uur maar het verschil van temperatuur is zeker gelijk voelbaar. Van 7 graden naar een graad of 28 dus de jassen gaan over de arm want die hebben we nu even de komende dagen niet nodig!
We krijgen in het busje nog wat informatie over wat er de komende dagen geregeld is en ook wat achtergrond informatie over de stad, een stad van 13 miljoen mensen. Het eerste stuk gaat over de snelweg en aan beide kanten zien we een typische zuid Amerikaanse stad, hoogbouw met veel airco’s aan de buitenkant, beetje verwaarloosd en veel witte gebouwen met grote reclame borden. Ons hotel ligt in de wijk (Barrio) Palermo en staat bekend als een van de betere wijken met veel barretjes, restaurant’s, hotels en winkels.
Aangekomen bij het Fierro Hotel blijkt onze kamer nog niet klaar dus we gaan lekker in de subtropische tuin aan de achterkant zitten en nemen nog een licht ontbijt. Het is Zuid Amerika dus het wachten op de kamer duurt wel wat langer, gelukkig kunnen we naast het dakzwembad op de 7e etage douchen en dat is toch wel heerlijk “refreshing”. De kamer is eindelijk klaar om 12:00 uur en we hebben een ruime kamer met een heerlijk groot terras. Na wat kleding uit en inruimen (zomerkleding) besluiten we om vanmiddag maar wat in de omgeving te gaan lopen om de buurt te verkennen. We hebben onderweg naar het Hotel gezien dat er in het Centrum een Japanse tuin is aangelegd die heel mooi moet zijn dus dat is ons eerste doel, 2 kilometer lopen na een lange vlucht, in temperaturen boven de 30 graden inmiddels valt toch een beetje tegen. We zien in de gebouwen veel Spaanse en Franse invloeden, hier woonden vroeger de rijke mensen in hun villa’s maar tegenwoordig zijn het veel overheidsgebouwen en musea’s etc. want het is niet meer te onderhouden/betalen voor de gewone mens.
De Japanse tuin gevonden na flink wat stappen en het is inderdaad een prachtig aangelegde tuin met veel bonsai achtige bomen en Japanse bruggen en vijvers. We lopen hier ongeveer 1 1/2 uur rond en genieten van de rust die deze tuin uitstraalt en besluiten om 3 uur toch maar een taxi terug te nemen naar het Hotel want de temperatuur en “lack of sleep” breekt ons een beetje op, we hebben 4 uur extra (tijdsverschil).
Zo maar even in de buurt een hapje eten en op tijd naar ons bedje want morgenochtend staat een private City tour op het programma en dan worden we weer ondergedompeld in de cultuur en achtergrond van deze stad dus moeten we fris en fruitig zijn!

• 11 Januari 2018 - 07:20

Patty:

Ik ga weer genieten van jullie mooie verhalen. Veel plezier!

• 11 Januari 2018 - 12:46

Lia Rook:

Blij te horen dat jullie veilig zijn aangekomen. Dat gaat voor ons thuisblijvers weer genieten worden, jullie reisverhalen. Jij bent toch ook een ijskonijn Edith, doorslapen bij hevige turbulentie. Geweldig ben je. Zou wat voor mij geweest zijn. Als het vliegtuig al een beetje schommelt breekt het angstzweet mij uit. Liefs, x

• 11 Januari 2018 - 15:43

Johan En Bianca:

De reis is al goed begonnen! Heel veel plezier en lekker genieten en leuk dat wij weer mogen meegenieten!