Vertrek uit Ushuaia via het Beagle Kanaal - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Vertrek uit Ushuaia via het Beagle Kanaal - Reisverslag uit Ushuaia, Argentinië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Vertrek uit Ushuaia via het Beagle Kanaal

Blijf op de hoogte en volg Edith

19 Januari 2018 | Argentinië, Ushuaia

Vanmorgen was het koffers inpakken en voor 11 uur uitchecken uit het Hotel. Dus lekker douchen en ontbijten en om 10:30 de koffers inleveren in het café bij de haven want we mogen zelf niet met de koffers naar het schip lopen, ze kunnen tussen 8 en 11:30 hier aangeleverd worden. De chauffeur van de agent hier in Ushuaia brengt ons naar het inleverpunt en er staan geen mensen te wachten dus het is zo gebeurd.
Dan worden we afgezet bij de plaatselijke supermarkt om nog een paar boodschappen te halen en lopen nog een beetje door de hoofdstraat en besluiten nog een keer van de krab te genieten door een risotto met garnalen en krab te bestellen voor de lunch. We moeten nog 2 uurtjes overbruggen want we mogen pas om 16:00 uur inschepen en gaan lekker in het kantoor van de plaatselijke agent zitten en krijgen hier een kopje koffie/thee en kunnen nog even internetten. Het weer is goed en de zon schijnt uitbundig dus een waardig afscheid van Ushuaia.
Om 15:30 lopen we rustig naar de kade en het haven kantoor waar onze instapkaarten en paspoorten worden gecheckt voordat we het haventerrein mogen betreden. Er staan nog een aantal kleine kiosken waar men nog de laatste souvenirs kan kopen en dan lopen we via het douane kantoor richting schip. In het kantoor staan machines om de handbagage te checken net als op Schiphol maar er is nergens iemand te bekennen dus we lopen gewoon maar door en naar het schip. Onderaan de loopplank staan al wat mensen te wachten want we mogen nog niet aan boord, met 3 personen alleen op de loopplank en in groepjes van 10 worden we aan boord gelaten. Eenmaal op het schip komen we gelijk uit bij de receptie en hier wordt onze naam gecheckt en krijgen we de sleutels van onze hut. Er loopt een personeelslid mee om ons de weg te wijzen naar onze hut. Hier staan onze koffers al dus we beginnen gelijk met uitpakken, hè hè eindelijk niet meer uit koffers leven. Om 17:30 krijgen we nog een veiligheid oefening en laten ze ons zien hoe en waar we naar toe moeten voor het geval dat er een evacuatie is in geval van nood. Om 18:15 vertrekken we van de kade en omdat het nog zulk mooi weer is staat iedereen lekker aan dek om Ushuaia te verlaten via het Beagle Kanaal. We varen nog een uurtje of 4 voordat we het Kanaal uit zijn en beginnen aan de oversteek richting de Falklands en open zee. We worden wel gewaarschuwd dat we een wat ruwere zee kunnen verwachten dus misschien verstandig om wat “drugs” in te nemen tegen zeeziekte! We gebruiken ook onze eerste maaltijd aan boord en de gehele eetzaal zit vol en het is een “open” zitting, dus vrij zitten waar je wil om zodoende je medepassagiers te leren kennen. Op tijd naar bed maar want morgenochtend om 7:30 worden we gewekt via de intercom van het schip voor onze eerste nieuwe dag op zee.