Amsterdam naar Antananarivo - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Amsterdam naar Antananarivo - Reisverslag uit Antananarivo, Madagascar van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Amsterdam naar Antananarivo

Blijf op de hoogte en volg Edith

17 Juni 2023 | Madagascar, Antananarivo

Onze lange reisdag viel reuze mee al was het begin erg vroeg! Om 3:30 stond de taxi al voor de deur en de reis naar Schiphol was rustig. Op Schiphol was het zoals gebruikelijk al best druk en de balies waren zelfs nog niet open. De koffers gelukkig doorgelabeld naar Madagascar want we vlogen via Parijs. Amsterdam Parijs met de KLM en na een stopover van 2 1/2 uur door naar Antananarivo met de Airbus A350 van Air France. Boarding ging voorspoedig maar het vertrek iets minder. Anderhalf uur extra aan de gate want er was nog geen toestemming om via het luchtruim van Griekenland te vliegen. Maar goed de stoelen waren comfortabel en de drankjes kwamen wel op tijd, de stewardessen waren in goede doen gelukkig, want wij hebben bij Air France wel andere verhalen gehoord en meegemaakt. Tijdens de reis wat van mijn slaap tekort ingehaald en eigenlijk gingen de 10 uren redelijk snel voorbij.

De aankomst en visa verstrekking ging als een speer en binnen de kortste keren stonden we buiten in de aankomst hal. Geen bordje te vinden met onze namen dus maar even afwachten. Dat wachten werd wel bijna een uur voordat we onze chauffeur vonden, kleine kink in de kabel dus. De rit van de airport naar ons Hotel was ongeveer 20 minuten en omdat het inmiddels 12 uur ‘s-nachts was, een uur tijdsverschil, weinig te zien en weinig verkeer. Nu maar lekker slapen om morgen om 9 uur te vertrekken naar onze volgende locatie. Hier wel goede WiFi maar of we dat overal zullen hebben is de grote vraag, we gaan het zien.

• 18 Juni 2023 - 11:17

Lia:

Zo, jullie reis begint. Jullie hebben in ieder geval geen last van een jetlag, een uurtje verschil. Dat is prima te doen.

Madagascar, geen bestemming waar je een twee drie aan denkt om een vakantiebestemming uit te kiezen. 0m over de naam van de plaats waar jullie geland zijn, maar niet te spreken.

Ik ben benieuwd om het land via jullie verslagen op deze manier te leren kennen. Maar Edith kennende, wordt dat weer op een geweldige manier gedaan.

Fijne eerste dag van jullie vakantie, liefs Lia

• 18 Juni 2023 - 11:39

Erna Kieft:

• 18 Juni 2023 - 11:43

Erna Kieft:

Fijn te lezen dat jullie een goede en verzorgde vlucht hebben gehad met Airfrance[e-1f44d]

Even uitrusten en dan gaat jullie avontuur beginnen. Ik ben heel benieuwd wat voor mooie natuur en dieren jullie gaan zien.

Dikke knufs xxx

• 18 Juni 2023 - 13:45

Johan En Bianca:

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen!

Wij wensen jullie een hele mooie reis met heel veel plezier! Wij zijn heel erg benieuwd wat jullie mee gaan maken!