De Terugreis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu De Terugreis - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

De Terugreis

Blijf op de hoogte en volg Edith

06 Juli 2023 | Nederland, Rotterdam

Vanmorgen kunnen we rustig inpakken en ontbijten want we vertrekken met de boot naar Maroansetra pas om 10:30 uur. Laten we hopen dat de terugreis wat droger verloopt dan de heenreis want we moeten nog wat reizen vandaag. We zijn de enige gasten die teruggaan dus met onze gids Pascal en de crew van de boot vertrekken we op tijd. Alles in de koffer is nogal vochtig maar goed thuis maar alles in de was. De zee is een stuk rustiger dus we gaan als een speer over het water, de captain heeft maar een stand, voluit! We hopen nog op dolfijnen of op walvissen maar helaas het mag niet zo zijn. Binnen het uur staan we weer op de kade in Maroansetra en de vrolijke dame Paula staat ons op te wachten in een felgele jurk, zonder hoedje dit keer maar wel met een hippe zonnebril. De bagage in de jeep en door naar het vliegveld, maar eerst droppen we Pascal nog in het dorp want hij mag voor een paar dagen naar huis, de volgende gasten komen pas zaterdag aan. Op het vliegveld is het een drukte van belang want er komt nog een binnenlandse vlucht ook aan. De Beechcraft waar wij mee vliegen komt als eerste binnen en we wachten nog met vertrekken totdat de Tsaradia vlucht is geland, vanwege de windrichting. Het halve dorp lijkt te zijn uitgelopen als wij, heel decadent met z’n 2-en naar de Beechcraft lopen. We vertrekken voor tijd deze keer en de vlucht duurt 5 kwartier volgens de piloot, en het is een rustige vlucht. We landen ruim voor tijd dus zijn benieuwd of onze chauffeur er deze keer staat?! Ja hoor daar hebben ze nu wel voor gezorgd! We hebben een dag kamer voor vandaag omdat we pas om 23:55 vanavond vliegen naar Parijs, dus nog even relaxen een heerlijk diner en een lekkere douche en we zijn er helemaal klaar voor.

De vlucht vannacht gaat weer snel voorbij want bijna iedereen slaapt lekker en wij ook nadat we voor het slapen gaan een lichte snack nemen. Als we instappen blijkt een van de stewardessen dezelfde te zijn als op de heenvlucht, grappig toch. In Parijs landen we met een half uur vertraging dus het is even flink doorstappen om onze vlucht naar Amsterdam te halen. Schiphol is groot maar Parijs ook en vandaag bijna even druk, maar Frank weet de weg dus ik stap er maar achter aan. Bij vertrek moeten we 15 minuten langer wachten want er moet nog wat bagage ingeladen worden. Ik hoop dat onze koffers het ook hebben gehaald, maar we gaan het zien op de band in Schiphol.

De koffers zijn gelukkig meegekomen en de vlucht vertrekt op tijd. We landen op Schiphol precies volgens schema en de aansluiting met de intercity en de tram loopt gesmeerd dus om 14:30 uur staan wij weer hoog en droog in Rotterdam na een zeer lange reisdag!

Nog even twee dingen vermelden, het eten bij Air France is stukken beter dan bij de KLM en ik wil jullie bedanken voor het lezen, meeleven en leuke commentaar op mijn blog, het geeft mij steeds inspiratie!

Dus tot de volgende lange reis. Waar naar toe dat weten we zelf nog niet, we hebben wel een idee maar dat vertel ik nog niet. Bye bye for now.