Van Antananarivo naar Morondava - Reisverslag uit Morondava, Madagascar van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Van Antananarivo naar Morondava - Reisverslag uit Morondava, Madagascar van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Van Antananarivo naar Morondava

Blijf op de hoogte en volg Edith

22 Juni 2023 | Madagascar, Morondava

We kunnen vandaag een beetje uitslapen want we worden pas om 10 uur opgehaald voor onze vlucht met Tsara Dia naar Morondava, aan de westkust van Madagascar. De vlucht vertrekt prompt op tijd om 12 uur en we vliegen met een klein toestel (zo’n 60 personen) naar de westkust. De vlucht verloopt voorspoedig en al gauw staan we aan de grond in Morondava. We hebben Mami, achtergelaten en krijgen nu Franco, een nieuwe gids. Hij is denk ik begin 40 en goedlachs en gezellig. Hij brengt ons eerst naar ons Hotel, Pallisandre Côte Ouest Resort, een prachtige plek aan het strand. We krijgen huisje 124, grote kamer met grote badkamer en een veranda aan de voorkant zo op het zand. Er waait een heerlijke zeewind en het is hier droger en warmer dan Tana. Het doet ons denken aan de Hotels aan het strand in Curaçao. We eten nog een lichte lunch en dan gaan we nog even rusten, het is tenslotte vakantie.

Om 4 uur moeten we alweer paraat staan want dan gaan we naar de beroemde Baobab Alley. Er staan hier zo’n 50 baobab bomen van rond de 300 jaar oud, en 30 meter hoog. De weg ernaartoe is nu een zandweg en lijkt op een “boekel piste” dus weer hobbelen, maar dat zijn wij inmiddels wel weer gewend. De meeste toeristen komen dan ook laat in de middag om deze prachtige bomen op de foto te zetten tijdens zonsondergang. Het valt ons reuze mee met de drukte dus er staan niet overal mensen op de foto’s gelukkig. Ik zal proberen wat foto’s te posten maar het internet is hier erg traag dus ik hoop dat het lukt. We krijgen nog wat hapjes aangeboden en een drankje gemaakt van de vruchten van de baobab boom en deze smaakt een beetje naar tamarinde, lekker fris.

In het donker rijden wij weer 45 minuten terug naar ons Hotel en in de twee dorpen die wij passeren op de terugweg is het nog steeds heel druk op straat met mensen, riksja’s en tuktuks. Zeker de fiets riksja’s zijn hier een geliefd vervoermiddel. Nu eerst lekker douchen, het water is warm maar het is maar een klein piepstraaltje, maar ik ben weer lekker schoon.

Nu op tijd naar bed want morgen is het weer vroeg opstaan 5:30 en vertrek om 6:30 uur, dus voor nu welterusten.

• 23 Juni 2023 - 12:54

Lia:

De beroemde Baobab Alley bomen. Nog nooit van gehoord. Dus ff gegoogeld.

Heel bijzonder wat ik allemaal las. Ik vind ze ook heel bijzonder om te zien. Ik las o.a. dat ze 800 jaar kunnen worden.

Fijne dag, X

• 24 Juni 2023 - 06:46