Van Fujikwawaguchiko naar Takayama - Reisverslag uit Takayama, Japan van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Van Fujikwawaguchiko naar Takayama - Reisverslag uit Takayama, Japan van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Van Fujikwawaguchiko naar Takayama

Blijf op de hoogte en volg Edith

13 November 2022 | Japan, Takayama

Vanmorgen weer op tijd op want we gaan weer verder reizen, nu van de oostkust naar de westkust. Dezelfde taxichauffeur die ons heeft gebracht staat weerom 8:15in de lobby van het Hotel om ons naar Misama station, ongeveer één uur rijden, te brengen. De lucht betrekt al en onderweg krijgen we prachtige wolken formaties te zien, zo ook boven Mount Fuji is het net alsof er een grote witte paraplu boven de top van de berg hangt. Met de Shikansen of Bullet trein, gaan we het eerste stuk van onze reis ondernemen. Het is zondag dus lekker rustig op de weg, ook de chauffeur is hier blij om, voor hem geen stress om ons op tijd op het station af te leveren.

De Japanners reizen veel met de trein want er lopen best wat mensen op het station met koffers. Wij vinden onze gereserveerde stoelen vrij gemakkelijk want de wagen nummers zijn duidelijk aangegeven dus we weten bij welk poortje we moeten staan. Ik weet niet hoe hard de Bullet trein rijdt maar het landschap vliegt voorbij, en de lucht wordt grijzer en grijzer. In Nagoya moeten we overstappen en als we uit de trein stappen merken we gelijk dat dit station een hele drukke overstap plaats is. We hebben nog 35 minuten om wat voor de lunch te kopen bij een van de weinige kleine supermarkten. Maar wij zijn zeker niet de enige met dit plan, 6 kassa’s draaien volop en voor elke kassa minstens 10-15 wachtenden, wel allemaal geduldig in een keurige rij.

Met wat sandwiches in de tas gaan wij nu naar perron 11 vanwaar we met de lokale trein om 9:42 vertrekken. Je moet hier zorgen dat je goed op tijd bent want de Japanse treinen rijden op de minuut op tijd. Wij hebben nette zitplaatsen en kunnen de koffers ook makkelijk in de bagage ruimte kwijt. Nu moeten we ruim 2 uur zitten tot onze stop Takayama, een plaatsje in de Japanse Alpen. Door het regelmatige geluid van de trein vallen mijn ogen zo dicht en heb ik heerlijk geslapen terwijl Frank de kleine beekjes en bruggetjes aan zich voorbij heeft zien trekken. Het weer is wel helaas helemaal omgeslagen en het regent pijpenstelen.

Om 14:10 komen we aan in Takayama en gelukkig voor ons ligt ons Hotel vlak naast het station en we hebben het gauw gevonden en kunnen er overdekt naar toe lopen. Het inchecken is zo gebeurt en onze kamer ligt op de bovenste etage, etage 9. Het heeft verder geen nut voor ons om in de regen te gaan lopen dus we besluiten vanavond dan ook in het Hotel te eten. De weersverwachting voor morgen is bewolkt met een klein zonnetje dus dan gaan we dit plekje wel verkennen.

• 13 November 2022 - 17:29

Patty:

Wat heerlijk al die mensen keurig in de rij. Jammer van de regen, maar het wordt vanzelf weer droog uiteindelijk.