Van Quito naar San Cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal, Ecuador van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Van Quito naar San Cristobal - Reisverslag uit San Cristóbal, Ecuador van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Van Quito naar San Cristobal

Blijf op de hoogte en volg Edith

13 November 2021 | Ecuador, San Cristóbal

Vanmorgen weer vroeg op met alle bagage want nu gaan we op de cruise boot in de Galapagos. Gisteren onze PCR test gedaan, en de dame kwam naar het Hotel, goede service! ‘s-Avonds waren de resultaten binnen, beiden negatief gelukkig dus geen probleem wij mogen mee! De vlucht was met Aviaca van Quito naar Guayaquil 35 minuten, dan tanken en passagiers lossen en laden en nog eens 1 1/2 uur naar het eiland San Cristobal vanwaar ons schip zal vertrekken.

We werden opgewacht door de crew van het motorschip Evolution, 31 nieuwe passagiers, de meeste Amerikanen, nog 1 ander Engels koppel en wij dus de enigste Europeanen. Net nog tijd om de koffers uit te pakken, een evacuatie drill en lunch en we vertrekken. We varen tot 15:300 uur wanneer we bij het hagelwitte zandstrand van Cerro Brujo aankomen, en we maken ons klaar voor onze eerste maar zeker niet onze laatste “wet landing”. De temperatuur is wat frisjes dus toch maar een vestje aan. We maken een hele rustige wandeling langs dit prachtig witte strand en zien onze eerste baby zeehond, een kleintje van een paar weken oud. Verder op het strand liggen nog meer zeehonden en ook in de branding zijn er een paar aan het spelen. We krijgen wat uitleg over het ontstaan van deze eilanden en waarom ze zo streng zijn om de bijzondere flora en fauna in stand te houden. Een aantal medepassagiers gaan gelijk het water in om te zwemmen, maar wij vinden het nu nog ietsjes te koud dus houden het bij de wandeling langs het strand.

Om 17:30 uur zitten we weer in de panga’s (bijna hetzelfde als de zodiac’s op de vorige cruises) alleen zijn deze blauw en van een ander merk en worden we weer terug gevaren naar ons schip. De Evolution is een geheel gerenoveerd schip uit 1920 met achter een groot platform waar wij aan en van boord gaan, dus geen steile trap. Terug aan boord worden onze benen en schoenen door twee bemanningsleden schoon gespoten zodat wij niets van het eiland meenemen aan boord. Dan om 19:00 uur de bespreking (briefing) in de algemene ruimte wat de plannen zijn voor de volgende dag en worden we voorgesteld aan de belangrijkste bemanningsleden. Daarna is het gezamenlijk eten, 3 grote tafels en men is vrij te zitten waar ze willen om zodoende een soort roulatie van mensen te krijgen.

Dan is het om half 10 tijd om onze hut op te zoeken en nog wat te lezen voor het slapengaan. We hebben hut nummer A-2 op het bovenste dek met 2 ramen, een redelijk ruime badkamer voor op een schip en weer een groot 2-persoons bed. We hebben geen WiFi wat ik al dacht dus schrijf ik maar mijn verslagen en post ze later wel.

• 21 November 2021 - 00:22

Lia Rook:

Ha fijn, een teken van leven. Vandaag de 21-11 en het verslag was van 13-11.
    0nnodig natuurlijk, maar het was wel een paar keer per dag in mijn in-box kijken.
    Is dit een kleine boot, omdat jij het hebt over dat met het gezamenlijke eten, jullie aan 3 grote ronde tafels zaten.
    Bedankt voor je verslag, X Lia

• 21 November 2021 - 00:32

Edith Van Oers Velberg:

Zoals jullie gezien hebben een week radio stilte dus geen internet. Maar we gaan gewoon door met posten een verslag per dag, dan houden wij de spanning erin. Het is de moeite waard om te wachten!

• 21 November 2021 - 09:18

Patty:

Gelukkig, daar zij jullie weer. Wat een schatje dat kleine zeehondje. Wil je die voor me meenemen, haha!

• 21 November 2021 - 12:04

Chris:

Heel fijn om weer een verslag van jullie te lezen. En ook dit keer met mooie foto's.
    Ik ben heel benieuwd wat jullie gezien hebben op de Galapagos Eilanden, dat lees ik dan de komende dagen.
    Jullie zitten nu in het vliegtuig op weg naar huis. Alvast welkom thuis.

• 21 November 2021 - 17:40

Erna:

Op naar de volgende mooie reisbestemming!Ik begrijp dat er geen Fransen aan boord waren zoals de naam van de boot deed vermoeden.Het is weer een mooi verslag en je maakt ons wel heel erg nieuwsgierig wat jullie nog gaan beleven. Ik hou het in de gaten!!

Verslag uit: Ecuador, San Cristóbal

Ecuador en de Galapagos Eilanden

Onze reis van april is omgezet naar augustus in de hoop dat wij dan wel kunnen vertrekken. De reis is nogmaals verzet naar april volgend jaar aangezien alle afvaarten zijn gecanceld ook voor augustus en misschien maar beter ook aangezien de situatie in Zuid Amerika momenteel alles behalve rooskleurig is!
De reis van augustus is ook niet doorgegaan en staat hij op april 2021 maar dat gaat volgens mij ook niet gebeuren. Dus nog steeds afwachten wanneer we kunnen gaan???
Voor nu staat de reis gepland van 4 november tot 20 november 2021 dus eerst naar Afrika in juli.

Dit keer gaan we richting Zuid Amerika. We vliegen naar Quito en na 2 dagen naar het junglestadje Coca met een fantastisch uitzicht over het Andesgebergte. Hier verblijven wij in het Napo Wildlife Center vanwaar we op ontdekkingsreis gaan in het regenwoud. Daarna gaan we naar Cotopaxi en het Quilotoa kratermeer.

We laten het vaste land achter ons en vliegen naar San Cristobal op de Galapagos waar we aan boord stappen van de Evolution om 8 dagen een aantal van de Galapagos Eilanden te verkennen. We eindigen de cruise op Santa Cruz vanwaar wij naar Baltra Eiland via Guayaquil weer terug vliegen naar Amsterdam. Iets meer dan 25 jaar geleden hebben we ook de Galapagos Eilanden bezocht en zijn zeer benieuwd naar de veranderingen.