Naar Afrika in COVID tijd - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Naar Afrika in COVID tijd - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Naar Afrika in COVID tijd

Blijf op de hoogte en volg Edith

04 Juli 2021 | Tanzania, Dar es Salaam

Goedemorgen allemaal daar ben ik dan weer met een reisverslag na bijna 2 jaar. Maar je ziet van uitstel komt geen afstel, al was het wel met wat hindernissen en testen. Nu zitten we lekker aan het zwembad in ons hotel in Dar Es Salaam, even relaxen en genieten na een lange dag gisteren. De vlucht met KLM ging prima Amsterdam naar Nairobi, netjes op tijd. We zouden 1 1/2 uur moeten wachten voor de aansluiting van Nairobi naar Dar Es Salaam. Nou dat heeft bijna 3 uur geduurd want de crew van de vlucht zat hopeloos vast in de file op de hoofdweg naar de airport (en dat om 23:00 uur op zaterdagavond?). Uiteindelijk vertrokken we om iets over 1 en kwamen we om 2:15 aan. Daar begon de papier winkel in deze COVID tijd, negatieve PCR verklaring, contolnummer van de gezondheidsverklaring online ingevuld in Nederland, visum voor Tanzania, ook online aangevraagd en gekregen, en zowaar ze konden ons vinden. Volgende mannetje moesten we betalen voor de COVID sneltest US$25,- pp met kwitantie, geld klopperij dacht ik, maar we hebben idd een staafje in de neus gehad en officieel bericht via mail van de health department dat wij negatief waren getest! En eindelijk met deze verklaring mochten we verder en onze bagage gaan zoeken op de band, al met al een exercitie van rond de 2 uur extra! Maar goed ook weer een ervaring rijker en bekijk het maar van de positieve kant het is ook voor onze eigen veiligheid.
Gelukkig stond onze chauffeur klaar en konden we naar het hotel en ons bedje, inmiddels was het al 4:30 uur. Vandaag lekker acclimatiseren en relaxen voordat we morgen door vliegen naar ons eerste camp in Selous.
Zo nu zijn jullie weer op de hoogte van onze “adventure” so far.

• 04 Juli 2021 - 11:56

Patty:

Ik vind het wel heel spannend wat jullie doen. Doe alsjeblieft voorzichtig! Hoe lang blijven jullie? Lieve groetjes, Patty en Herman

• 04 Juli 2021 - 11:58

Lia Rook:

Zo spreek ik je vrijdag om je een goede reis te wensen, zo zitten jullie in verweggiestan. Lieve vrienden, geniet van deze welverdiende vakantie, wij gaan genieten van de reisverslagen. Take care, X

• 04 Juli 2021 - 12:16

Edithvanoersvelberg :

Patty wij gaan naar een aantal kampen en zijn hier tot 22/7 wanneer we de nachtvlucht terug nemen en op 23/7 vroeg in de ochtend landen.

• 04 Juli 2021 - 12:22

Chris En Ineke Van Rijn:

Hallo Frank en Edith, ook wij wensen jullie een fijne vakantie. Geniet van alles om jullie heen. Lieve groetjes, Chris en Ineke

• 04 Juli 2021 - 13:21

Erna:

Heel spannend allemaal maar superfijn dat het allemaal goed gegaan is. Dat is het allerbelangrijkste. Veiligheid voor alles.Fijne reis verder en we zijn heel benieuwd naar jullie ervaringen

• 04 Juli 2021 - 13:29

Johan En Bianca:

Wat een spannend begin, maar fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie weer op reis mogen. Wij wensen jullie een hele fijne en mooie reis en geniet! En leuk dat wij op afstand mee mogen genieten!