Relaxen en bijkomen en vandaag PCR test - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Relaxen en bijkomen en vandaag PCR test - Reisverslag uit Dar es Salaam, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Relaxen en bijkomen en vandaag PCR test

Blijf op de hoogte en volg Edith

21 Juli 2021 | Tanzania, Dar es Salaam

Gisteren weer een heerlijke rustdag genomen en veel geslapen want al die indrukken moeten toch verwerkt worden.

Vanmorgen om 8:30 staat onze afspraak voor de PCR test hier om morgen terug te kunnen vliegen. Tegenstrijdige en onduidelijke berichten op de site van de KLM, wel of niet testen, dus aangezien deze afspraak al staat dan toch maar even testen voor alle zekerheid. Het is een kleine kliniek in een achteraf straatje maar toch heel proper en netjes, keel en neus worden gedaan net zoals bij ons in Rotterdam en binnen 15 minuten staan we weer buiten. De chauffeur die geregeld is is ook een gids in de Asilia Kampen in de bush, dus kent ook de gidsen die wij hebben gehad. Hij biedt aan om ons nadat wij ontbijt hebben gehad terug in het Hotel ons naar wat winkeltjes, meer stalletjes te brengen om rond te kijken voor evt souveniertjes. Deze jongens kennen natuurlijk de plekjes waar je als toerist safe bent, want dit is wel een miljoenen stad (+/- 4 miljoen).

Hij brengt ons naar Slipway, 40 kleine stalletjes dicht naast elkaar waar iedereen graag wil dat je bij hun komt kijken maar natuurlijk komt kopen. Je moet onderhandelen maar als je dat doet merk je dat ze wel heel goed zijn in rekenen, nou weet ik dat je altijd te veel betaald maar dat is toch ook de sport, wat wil ik ervoor betalen. Ook in deze stalletjes barsten ze van het houtsnijwerk want alle planken staan vol, COVID heeft hier ook zijn gevolgen gehad. We gaan nog naar een 2e plek waar nog meer van dezelfde stalletjes staan met bijna dezelfde soort goederen alleen hier ook veel schilderijen, die je zo kunt oprollen, mama, makkelijk mee te nemen! Ja, maar waar moet je het thuis allemaal laten?! Ze doen wel heel erg hun best om te verkopen en omdat het wat later in de ochtend is komen er 3-4 kleine busjes met meer toeristen dus ze vliegen heen en weer om maar iets te verkopen.

Het is vandaag een islamistische feestdag dus iedereen is hier vrij, vandaar dat het vanmorgen ook zo rustig was op de weg, maar vanmiddag ziet het strand voor ons Hotel letterlijk zwart van de mensen. Coco Beach is het enige strand dat gratis is hier in de buurt, bij de andere moet je entree betalen, dus vandaar die drukte, de kleine tuktukjes rijden op en af, truckjes met een laadbak vol met hele families en stellen op de motor of brommer maar er komen ook veel mensen gewoon aanlopen.

Vanavond heeft de chef een speciale prawn curry voor ons gemaakt, hmmmm… heerlijk wat een traktatie en als afsluiting van ons verblijf hier krijgen we ook nog chocolade taart als toetje!

Morgen krijgen wij dan bericht van onze PCR test en dan vliegen we om 23:55 met de rechtstreekse nachtvlucht van DAR naar AMS, aankomst om 8:00.

• 21 Juli 2021 - 22:25

Chris:

Ik heb genoten van jullie mooie verhalen. Ook de foto's waren geweldig.
    Ik wens jullie een fijne terugreis.

• 21 Juli 2021 - 22:30

Erna:

Mooie afsluiting van een mooie vakantie in Tanzania. Heel veel spannende avonturen meegemaakt. Ik ben heel erg benieuwd naar de foto’s en de film.
    Wij wensen jullie een goede en veilige vlucht naar huis. Dikke knuffel xxx

• 21 Juli 2021 - 23:59

Lia Rook:

Fijn dat jullie weer naar huis komen. Ik wens jullie een goede vlucht en een veilige aankomst morgen in Amsterdam. XX

• 22 Juli 2021 - 08:17

Patty:

Wat fijn om de laatste dag zo lekker relaxed door te brengen. Wat een rust in jullie prachtige hotel in tegenstelling tot de chaos op het strand!
    Ik wens jullie nogmaals een veilige vlucht en dank voor de heerlijke verhalen en de mooie foto's.