Zeedag en Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Zeedag en Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Zeedag en Amsterdam

Blijf op de hoogte en volg Edith

08 September 2019 | Nederland, Amsterdam

Nu nog een dag op zee en uitrusten voor we weer aan het reguliere leven moeten beginnen. Koffers moeten vandaag om 12 uur ‘s-nachts buiten de hut staan zodat ze morgenochtend op de kade staan als wij van boord gaan. Het zonnetje schijnt af en toe en de zee heeft toch nog wat witte kopjes, ja we zitten weer op de Noord Zee.

We genieten weer van een heerlijk ontbijt en gaan maar langzaam de kasten leegmaken zodat we niet hoeven te haasten vanavond. Nu inpakken gaat makkelijker, alles moet gewoon mee! Van middag hebben wij nog de captain’s lunch en krijgen een tegeltje van de HAL, er zijn mensen aan boord die deze sparen. Bij de lunch heb ik het voorgerecht maar laten schieten, want ik heb zooo weinig gegeten de afgelopen dagen, NOT! Laat in de middag met z’n

4-en nog onze 4e en laatste fles champie leegmaken en toasten op een hele fijne cruise samen, en mijn zus en ik hebben nog steeds genoeg gespreksstof, hi hi hi!

Vanavond ons laatste diner in de eetzaal en we hebben besloten om er een feestmaal van te maken met een “tomahawk steak”, kunnen dit vlees met z’n allen eten zo groot is de tomahawk. Een mooie afsluiting, en we moeten afscheid nemen van onze 2 Balinese waiters, Hendrika en Harry, het gaat jullie goed mannen en bedankt voor de goede zorg!

Nog even muziek geluisterd in de BB King Lounge en dan de laatste spulletjes in de koffers en naar buiten met de “groene 3 labels”. Bedtijd.

Vanmorgen nog een goede bodem voordat we echt van boord gaan in 020, om 9:15. Het is buiten lekker weer met een zonnetje en we lopen rustig met vele andere passagiers de kade af naar het Centraal Station en snel terug naar 010.

Evaluatie: een prachtige reis en vele plaatsen bezocht.

Een mooi schip maar voor mijzelf heb ik toch liever een iets kleinere, intiemere en minder commercieel schip. Prijzen van vooral de excursies mogen zeker wat minder. Kamer met veranda was perfect! Eten was perfect maar je moet er niet langer dan 2 weken op zitten, dus het wordt geen wereldreis maken met dit schip, hi hi hi hi!

Iedereen bedankt voor de reacties en het lezen. Mijn teller loopt lekker op!

Tot de volgende reis maar weer.... en waar die naar toe gaat weten we nog niet!