Tweede dag op Chinzombo - Reisverslag uit Mfuwe, Zambia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Tweede dag op Chinzombo - Reisverslag uit Mfuwe, Zambia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Tweede dag op Chinzombo

Blijf op de hoogte en volg Edith

27 Juni 2019 | Zambia, Mfuwe

Vanmorgen zitten wij weer gezellig met z’n 2-en in de auto dus weer heerlijk genieten en Chris is ook blij denk ik dat wij helemaal niet al te veel eisend zijn. Als eerste zien wij onze 5e Leopard hier in South Luangwa, weer een prachtig gezond dier. Ik moet zeggen dat ik hier ruimschoots aan mijn trekken kom wat grote katten betreft , behalve dat wij hier nog geen leeuwen hebben gezien, terwijl zij er wel moeten zitten want ‘s-nachts horen we ze brullen. Ik heb het nog niet gedacht of Chris vind hele verse sporen van een leeuw, en ja hoor even verder ligt zij bij een bosje in de zon. Als wij goed kijken ziet zij er niet al te gezond uit, doffe vacht en erg mager, gaat deze dame het wel halen? Een heel ander gezicht dan de leeuwen op de Busanga Plains waar we eerst waren.

Verder die ochtend rijden we naar een ander plekje, open, veel dode bomen en vergeeld gras en stoffig. Maar hier spotten we vele soorten vogels dus mijn mannetje komt nu ook aan zijn trekken. Al met al een hele rustige ochtend drive. De middag temperatuur loopt nu toch wel op want in de volle zon is het al gauw 27-28 graden. Ik hoor het gezoem af en toe van tseetsee dus in de ochtend spuit ik mijzelf flink onder de antimuggen spray, en slik elke dag maar antihistamine voor alle zekerheid.

Als we terug in kamp komen voor de lunch zien wij geen tafels gedekt en niets op de buffet tafel? Wij lunchen vandaag achter onze huisjes bij een kleine lagune in het bos maar eerst moeten wij ze wel gaan zoeken, anders geen lunch! Er zijn nog twee gasten aangekomen, een oudere man met zijn Thaise vrouw dus die komen ook mee lunchen, kunnen we gelijk met hen kennismaken.

De lunch smaakt ons weer uitstekend en vooral zo in deze omgeving.

Weer een lekker tukje in de middag en dan vertrekken we met onze 2 nieuwe auto genoten voor onze laatste avond safari hier. Deze keer geen Leopard maar wel 3 stelvarkens, een honey badger, 2 genets en een Afrikaanse civet kat dus genoeg te zien in de spotlight.

Morgenochtend mogen we wat langer blijven liggen want dan zeggen we farewell aan South Luangwa National Park en vliegen vanuit Mfuwe naar Jeki Airstrip in Lower Zambezi en 2 nieuwe kampen. SPANNEND WEER! Of we WiFi hebben gaan wij zien?!

• 27 Juni 2019 - 20:17

Lia Rook:

wilde mijn pc afsluiten na jouw bericht van de 26e, komt ineens het bericht van de 27e binnen..Wat een ontzettend mooie foto van die 2 vogels. Morgen weer vliegen naar weer een nieuw kamp. Tot nu toe gaat die wifi prima, dus wij wachten rustig af. X