Van Old Mondoro naar Durban - Reisverslag uit Durban North, Zuid-Afrika van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Van Old Mondoro naar Durban - Reisverslag uit Durban North, Zuid-Afrika van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Van Old Mondoro naar Durban

Blijf op de hoogte en volg Edith

03 Juli 2019 | Zuid-Afrika, Durban North

Vanmorgen echt onze allerlaatste verkorte game drive voordat we de bush vaarwel gaan zeggen, back to civilization. We vertrekken op de gebruikelijke tijd 6:30 uur met Mark de manager en gids. Zijn vrouw en hij zijn net 3 maanden hier en hebben 4 jaar in Tanzania gewerkt hiervoor. Onze twee medepassagiers vragen of wij nog een keertje de leeuwinnen met jongen kunnen vinden. Het is weer een prachtige zonsopgang zoals we inmiddels gewend zijn en de temperatuur is ook iets beter. Mark is een gezellige Zuid Afrikaan, maar we merken dat hij toch wat ervaring mist mbt dit park als we hem vergelijken met de lokale gidsen. We kunnen de leeuwinnen uiteindelijk niet vinden maar de allerlaatste game drive is toch heerlijk relaxed. Om 10 uur zijn we weer terug in kamp en hebben 1 uurtje om de koffers in te pakken, dan nog een zalige laatste lunch van de chef en wij zijn klaar voor vertrek.

We rijden dit keer naar het vliegveld, Jeki International, de airstrip met het kleine hutje in de middle of nowhere en komen om half twaalf aan net als de Cessna is geland. De 12 persoons Cessna zit op een plaats na vol en om 12:40 stijgen wij op richting Lusaka, een vlucht van 35 minuten. Op Lusaka hebben we nog een wachttijd van 2 1/2 uur voor onze vlucht met South African naar Joburg. Dit keer moeten we de internationale ingang in want we vliegen nu van Zambia naar Zuid Afrika. In de vertrekhal, niet veel meer dan een lange gang met stoelen aan beide zijde is het een chaos van mensen. We mogen gelukkig doorlopen naar voren en lopen via de zijkant van het gebouw naar ons vliegtuig. Daar gaan we dan weer iets voor half 5 voor de vlucht van 2 uurtjes naar Joburg. Deze vlucht zit goed vol voor een door de weekse dag. We hebben gelukkig al onze instapkaarten voor de volgende vlucht maar moeten wel onze koffer ophalen en weer langs de immigratie en controle. Om 9:45 mogen we instappen voor het laatste stukje naar Durban, een vlucht van een klein uur. We hebben wind mee en het duurt maar 45 minuten en we staan in Durban aan de grond. Al hebben we niet veel gedaan vandaag maar dat wachten breekt je toch op dus we zijn blij als onze chauffeur ons keurig bij de uitgang staat op te wachten.

Tijdens de rit naar ons Hotel The Oyster Box verteld hij het een en ander over Durban en de omgeving waar we nu rijden maar het is donker en we zien niet echt veel. Het is een prachtig koloniaal uitziend gebouw met hele hoge plafonds maar wij zijn blij als we in de kamer zijn en even lekker onder de heerlijke hete douche kunnen en dan maar naar ons bedje want het was een lange reisdag. Morgen maar goed kijken naar de omgeving. We hebben wel een balkon en horen de golven van de Indische oceaan op de rotsen beuken. We zitten namelijk in Umhlanga Rocks aan de kust van Kwa-Zulu Natal.

• 04 Juli 2019 - 22:05

Lia Rook:

Vlak voordat ik naar bed wilde gaan (2 uur in de nacht) zie ik bij het afsluiten van mijn pc dat jij weer 2 verslagen hebt geschreven. Dat is belangrijker dan naar bed gaan, dus even lezen. Mooie foto's. Wat een bijzonder riant onderkomen hadden jullie daar en die grote parkiet met dat gele koppie is ook bijzonder. Wel een behoorlijk vermoeiende dag voor jullie geweest met al dat vliegen. Leuk zo'n 12 persoons Cessna. Daar zouden ze mij verdoofd in moeten vervoeren want zelfs in een grote Boeing houd ik niet van vliegen. Geniet van die laatste paar dagen in Afrika. X