Eerste dag op Mchenja Camp - Reisverslag uit Mfuwe, Zambia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Eerste dag op Mchenja Camp - Reisverslag uit Mfuwe, Zambia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Eerste dag op Mchenja Camp

Blijf op de hoogte en volg Edith

23 Juni 2019 | Zambia, Mfuwe

South Luangwa National Park is iets meer dan 9000 vierkante kilometer groot en de Luangwa Rivier stroomt langs en door het Nationale Park als een levensader. Langs de rivier in het park leven wel 30.000 nijlpaarden en krokodillen dus het diepe geluid van de nijlpaarden is altijd te horen. Onze luxe tent staat bijna aan de oever van de rivier en we hebben een immens grote 3-D levende televisie aan de voet van ons bed dus zo vanmorgen zo wakker worden is heerlijk. De temperatuur is hier een stuk aangenamer 12 graden in de ochtend ipv 4! Morning call is om 5:30 uur want de zon komt een half uur eerder op. Na het ontbijt om 6 uur vertrekken we om half 7 met onze gids Friday en een gewapende park ranger, een al wat oudere man die ook dieren schildert in zijn vrije tijd.

We zijn vandaag maar met z’n 2-en in de truck want de volgende gasten komen pas morgen. Als eerste zien ze een troep van 9 jonge leeuwen die op jacht zijn. De jonge dieren zijn hier wat slanker als in Kafue maar hun huid glanst in het ochtend zonlicht, dus super, lean and mean! We volgen deze dieren als ze richting de rivier lopen om te zien of ze succes hebben tijdens de jacht. Ze maken deel uit van de MK pride een van oorsprong een troep van 22 en deze dieren hebben zich ervan afgesplitst. Er is hier veel meer wild te vinden want in de eerste 2 uur zien we ook 6 olifanten, heel veel impala’s, puku’s, waterbucks, een eenzame hyena die de troep leeuwen volgt en heel veel vogels. We drinken nog een koffie bij een kromming in de rivier met een geweldig uitzicht beide kanten uit en zien ook die vele nijlpaarden en krokodillen. Om 11 uur weer terug in kamp voor de lunch, douchen en een siësta .

Vanmiddag begint de game drive om 4 uur het is lekker warm en we genieten van weer een hele andere omgeving. Er zijn veel bavianen in het park in hele grote groepen, regelmatig zien we dan ook toppen van de bomen heen en weer schudden als ze weer van tak tot tak springen. Ook is er in een bavianen troep altijd reuring en hebben ze het regelmatig met elkaar aan de stok. De zon gaat hier net uur eerder onder dus om 6 uur is het tijd voor onze sundowner Gin en Tonic! Dan gaat het spotlight aan en kan de nacht game drive beginnen. We hebben meteen al prijs want nog geen 500 meter verder wordt er een Leopard gespot die op jacht is. Zij ligt in een hurk positie en heeft het gemunt op een paar gazelles. Eerst heeft haar maaltijd haar niet in de gaten maar dan nemen ze de benen, toch misschien haar geroken?! Wij kijken naar deze prachtige kat in het spotlight maar zodra zij een beetje geïrriteerd raakt van alle aandacht houden wij het voor gezien en gaan we verder kijken wat er nog meer te zien is. Het is verder een rustige nacht dus om 7 uur zijn wij weer terug in het kamp voor ons diner onder de sterren!

• 25 Juni 2019 - 09:43

Erna:

Het was inderdaad even stil op de lijn maar we begrijpen dat daar geen WiFi was.
    We genieten wel weer van al jullie belevenissen. Jammer van die rotvliegen maar wel fijn dat je alles hebt kunnen kopen.
    Wat een prachtige foto’s weer. Geweldig!!!!
    Wel spannend lijkt mij in zo’n tent met die dunne wandjes maar het uitzicht is spectaculair.
    Heel veel plezier en vooral genieten van de mooie natuur en hun dieren.
    Dikke knuffels van ons xxx

• 25 Juni 2019 - 13:51

Lia Rook:

Weer een prachtig verhaal. Wat een prachtige ''tent'' hebben jullie. Jullie staan wel heel dicht bij de rivier. Ik neem aan dat dat veilig is of kan een of andere leeuw 's-nachts jullie gordijnen openschuiven. ? Weet je wat mij opvalt, nog niet een foto gezien van lekker eten. Normaal kregen wij dat bij vorige reizen wel te zien. De komende dagen geen wifi dus geen verslag van jullie. Geniet er van en wij kijken uit naar het eerstvolgende reisverhaal. Lief X

• 25 Juni 2019 - 18:56

Timo:

Heerlijk om weer deelgenoot te zijn van jullie reiservaringen door je beeldende verhaal gelardeerd met onwaarschijnlijk mooie foto’s. National Geographic waardig! De geur van Afrika straalt er vanaf. We genieten mee hier in de subtropische polder ;-)

• 26 Juni 2019 - 01:33

Patty:

wat een prachtige plek en wil je die kleine zebra voor me meenemen? Zo lief!