Van Kafue naar Mchenja Camp - Reisverslag uit Mfuwe, Zambia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Van Kafue naar Mchenja Camp - Reisverslag uit Mfuwe, Zambia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Van Kafue naar Mchenja Camp

Blijf op de hoogte en volg Edith

22 Juni 2019 | Zambia, Mfuwe

Vanmorgen mochten we langer slapen tot 7 uur maar je raad het al tien voor 6 klaar wakker. Wat wen je gauw aan dat vroeg opstaan. Koffers maar inpakken en klaarzetten voor vertrek en lekker wat rustiger ontbijten en nog even genieten van het wijdse uitzicht van Shumba Camp.

Om 8 uur vertrekken wij nadat we het personeel gedag zeggen richting de airstrip. Wel nog even goed inspuiten voor die verd... tseetseevliegen en om iets over 9 horen we een vliegtuigje overkomen. Op de walkie talkie wordt er gevraagd aan Frazer onze gids/chauffeur of hij even de kudde antilopen van de landingsbaan wil verjagen voordat onze piloot kan landen. We zien Neville onze piloot het toestel aan de grond zetten en hup alle bagage erin en samen met de Oostenrijkse dame stappen we in.

Het eerste stuk van Kafue terug naar Lusaka verloopt rustig en wij genieten weer van de wolken en het landschap onder ons. Eenmaal in Lusaka aangekomen wil ik nog even wat pleisters, antihistamine zalf en cortizon zalf halen bij de drugstore in de buurt dus een taxi geregeld die mij even heen en weer kan brengen. Wij hebben hier in Lusaka toch een stopover van 5 uur voor het tweede stuk vliegen van vandaag. Ik ben in een half uurtje heen en weer en US$35,- lichter, maar goed alles wel kunnen krijgen gelukkig. Het wachten is wel een beetje saai want er valt niks te beleven op de kleine airport dus maar lekker mensen kijken.

Om kwart over 4 stappen we met 27 andere passagiers in een Jetstream 41, ietsjes groter dan het kleine vliegtuig waar we mee gekomen zijn, richting Mfuwe Airport. De vlucht duurt één uurtje en we krijgen zelfs een zakje chips en wat te drinken. Als we aankomen zien we vrij snel een man met Mchenja Camp staan en laden we de bagage in de truck. Het is heel druk op het eerste stuk van de weg want er is vandaag een evenement geweest naast de Airport en ik geloof dat het hele dorp is uitgelopen. De weg richting South Luangwa National Park is één lange rechte weg, meest geasfalteerd maar niet alles. We doen er een uur over om bij de ingang van het Park te komen. Daarna rijden we nog iets meer dan een uur om bij ons volgende Camp te komen. We doen gelijk een avond game drive met zoeklicht en al krijgen we niet al te veel mee van de omgeving, zo in het donker, we zien best al wat meer wild, maar ook meer auto’s die rondrijden. Wij dachten dus dat het hier nog niet zo ontdekt was?!

Nog een kennismaking met de andere gasten in het kamp en ons eerste diner voordat we toch maar op tijd naar bed gaan wat het was al met al toch wel een vermoeiende dag. Ook horen we trouwens dat er hier in het gehele kamp geen WiFi is dus zullen jullie wel merken dat ik voorlopig 3 dagen offline ben!