&Beyond Bateleur Camp, Masai Mara - Reisverslag uit Masai Mara, Kenia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu &Beyond Bateleur Camp, Masai Mara - Reisverslag uit Masai Mara, Kenia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

&Beyond Bateleur Camp, Masai Mara

Blijf op de hoogte en volg Edith

16 Oktober 2016 | Kenia, Masai Mara

Keurig op tijd opgestaan vanmorgen en nog even rustig kunnen ontbijten voor onze pick-up om 8:30 naar Wilson AirPort, de binnenlandse luchthaven, waar vele kleine toestellen vertrekken. Het was druk op de AirPort maar gelukkig gingen ze niet allemaal naar dezelfde plek, weliswaar de meeste naar het westen naar de Masai Mara maar daar zijn meerdere kleine airstrips dus wij zitten in 12-seater vliegtuig van Safarilink met 9 personen. Drie passagiers worden afgezet op de eerste stop en met z'n 6-en vliegen we verder naar de 2e stop en ons kamp &Beyond Bateleur Camp. Deze stops zijn geen landingsbanen van asfalt maar van droge aangestampte klei en stenen, dus nogal "bumpy" maar dat kennen wij wel van eerdere reizen.
Er staan keurig een aantal safari wagens te wachten en wij krijgen een lekker welkomstdrankje voordat we langzaam richting ons kamp rijden. Eerst rijden wij richting the Mara Rivier en zien gelijk al een nijlpaard en een grote krokodil in het water. Onze gids vertelt ons dat de Grote Trek al een maand geleden hierlangs is gegaan aangezien het dit jaar vroeger dan normaal had geregend. Op deze plek is de grote gnoe migratie langs gegaan. We rijden verder naar ons eerste kamp en zien al gelijk, zebra's, thomson gazelle's, buffels en nog meer grotere gazelles. De dieren zijn hier heel goed te "spotten" omdat het terrein hier vlak en open is, wel is er na de regens van de afgelopen maand veel groen en gras te zien, dus genoeg eten voor de herbivoren en daardoor ook voor de carnivoren!
Eenmaal in ons kamp aangekomen krijgen we een korte uitleg van de kamp regels en worden we naar onze tentkamers gebracht. Het uitzicht van onze veranda is geweldig zo op de Masai Plains. Ons eerste lunch wordt buiten op het gras voor de centrale ruimte geserveerd en we genieten nog steeds van het wijdse uitzicht. Wat een luxe toch om zo te lunchen en ook met zulk mooi warm weer, 26 graden! Na de lunch gaan we naar onze kamer om de koffers uit te pakken want we blijven hier 3 dagen en uit een koffer leven is niet een van de favoriete bezigheden van Frank.
Om 16:00 uur begint onze eerste safari rit van deze vakantie en we kunnen niet wachten om te kijken wat voor moois we hier gaan zien.
De Mara staat bekend om zijn hoeveelheid aan wild en dit stelt ons zeker niet teleur want we zien olifanten, giraffe's, heel veel buffels, zowel een grote kudde vrouwtjes met jongen als een aantal groepen oude heren die uit de grote kudde zijn gezet! Twee leeuwinnen die op een soort heuveltjes liggen en de omgeving in de gaten houden, drie grote "tanks" (neushoorns) die tussen een aantal safari wagens de weg heen en weer oversteken, een kleine familie olifanten met een jonkie van ongeveer een week oud, de Mama doet wel alles in haar macht om de kleine te beschermen tegen de "pottekijkers"! We hebben toch een paar mooie foto's kunnen maken voor onze schoondochter die dol is op olifanten, en we zien ook in een boom net naast de weg een 1e jaars Marshall Eagle (weet niet hoe deze heet in het Nederlands), deze blijft rustig in de boom voor onze foto's poseren! Dan net voor zonsondergang, die echt Afrikaans is trouwens, zien we nog 3 leeuwen die heerlijk genieten van de laatste avond zonnestralen, dit zijn zo te zien broers of neven, en nog jong want ze zijn nog erg speels al hebben ze allen al redelijke manen.
Nou ik moet zeggen als onze eerste game drive in de Mara een afspiegeling is voor ons verblijf hier dan ben ik zeer zeker een TEVREDEN MENS!

• 16 Oktober 2016 - 22:13

Erna:

Lieve Edith en Frank,

Wat een geweldige dag hebben jullie beleefd. Zoveel prachtige dieren op één dag gespot!!!
    Dat is aan de foto's te zien. Jammer dat de grote trek daar al geweest is, maar de natuur is niet te regelen.
    Maar jullie hebben nog heel veel dagen tegoed, dus wie weet.
    We genieten weer volop mee met jullie.

Liefs en groetjes, Chris en Erna

• 17 Oktober 2016 - 05:09

Timo:

Het echte safari werk is alweer begonnen, wow! Het blijft toch prachtig, die dieren in het wild te zien. En wat is het mooi groen! Geniet ervan en we zien uit naar het volgende verslag. Groetjes Timo

• 17 Oktober 2016 - 11:27

Lia Rook:

Wat een dag hebben jullie beleefd.
    Jullie hebben in feite bijna al de beesten al gezien die normaliter tijdens een hele safari te zien zijn.
    Wat moet ik mij voorstellen van een tentkamer ? Ik wacht het fotoalbum wel af t.z.t., daar zullen vast wel foto's van jullie tentkamer in verschijnen.
    Nog een fijne dag, enjoy en XX

• 17 Oktober 2016 - 12:18

Fleur:

Wauw wat een prachtige foto's! Enjoy!

• 17 Oktober 2016 - 15:05

Tilly Rollmann:

Wat een topper! Geweldig de eerste dag al zoveel zien. Geniet ervan!

• 18 Oktober 2016 - 09:58

Patty:

Fijn dat we weer mee mogen reizen!!!!