Van River Sands naar Roho ya Selous Camp - Reisverslag uit Selous Game Reserve, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Van River Sands naar Roho ya Selous Camp - Reisverslag uit Selous Game Reserve, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Van River Sands naar Roho ya Selous Camp

Blijf op de hoogte en volg Edith

08 Juli 2021 | Tanzania, Selous Game Reserve

Vanmorgen een uurtje extra kunnen uitslapen maar ik was natuurlijk weer te vroeg wakker, hoe gauw raak je aan iets gewend. Maar goed koffers waren weer snel op orde aangezien we eigenlijk een beetje uit de koffers leven, dat is makkelijker. Ontbijt nog gegeten in River Sands en afscheid van deze lieve gastvrije mensen. Deo brengt ons samen met Simba naar een afgesproken plek op 1 1/2 uur rijden zodat we kunnen overstappen. Je zal het trouwens altijd zien, we zijn op zoek geweest naar de leopard en wat zien we boven in een boom vredig liggen te slapen, ja hoor een leopard! Hij schrikt van het geluid van de auto want ze hebben natuurlijk het laatste jaar weinig of geen auto’s gehad, dus zijn ze wat schichtig, dat hij opstaat zich uitrekt en denkt wegwezen hier! Dus floep hij duikt snel de dichte struiken in onder de boom. Maar we hebben hem gezien al was het maar voor heel even.
Wij zijn op tijd op de afgesproken plek maar de andere auto is in geen velden of wegen te bekennen. Deo probeerde de radio in de truck maar geen antwoord dus na 15 minuten wachten besluit hij hun maar tegemoet te rijden. Eindelijk na ongeveer een half uur zien wij de auto van Asilia Camp aankomen rijden. Ik kan niet verstaan wat de heren tegen elkaar zeggen maar Deo klonk een beetje geïrriteerd, maar goed alles over gezet en daar gaan we dan verder met Baraka de gids, een beetje bravoure jongere man. Goed ik zal niet gelijk een oordeel klaar hebben. De omgeving is zo’n beetje hetzelfde natuurlijk en we zien weer impala’s, gnoe’s, everzwijnen, een grote familie gestreepte Mongoose en een paar zebra’s. De rit duurt ongeveer 2 1/2 uur en ons nieuw onderkomen Roho ya Selous ligt aan Lake Nzerakera een uitloper van de Rufiji Rivier waar we eerst zaten. We blijken de enigste gasten te zijn dus hebben wij het camp voor ons zelf, toppie.
In de middag verkennen we nog een beetje de omgeving en krijgen de Black and White Colobus Monkey voor het eerst te zien. Hij is zwart wit zoals je mag verwachten met heel lang wit/grijs Beatle haar en een hele lange witte staart. Ze leven meestal hoog in de bomen en gebruiken de staart om van de ene boom naar de andere te springen. Ze zijn heel verlegen dus was het even zoeken voordat we hen vonden zo hoog.
In dit camp hebben we WIFI in onze kamer met een sterke ontvangst.
Het is dus een tentenkamp, maar wel een luxe moet ik zeggen, de tent is opgebouwd op een stenen ondergrond met alles erop en eraan. Ze zijn hier ook best goed bezig met het milieu want elke tent heeft zijn eigen zonnepaneel en deze wordt gebruikt voor stroom voorziening en warm water dus “self sufficient”, goed om te zien. Aangezien de tent aan de gehele voorkant open is, wel met een dik muskieten gaas natuurlijk, hebben ze hier een a/c die alleen het bed koel houdt. Een perfect systeem moet ik zeggen, ingenieus. En slaapt heerlijk neem het van mij aan.