Van Mchenja Bush Camp naar Chinzombo Tented Lodge - Reisverslag uit Mfuwe, Zambia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Van Mchenja Bush Camp naar Chinzombo Tented Lodge - Reisverslag uit Mfuwe, Zambia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Van Mchenja Bush Camp naar Chinzombo Tented Lodge

Blijf op de hoogte en volg Edith

25 Juni 2019 | Zambia, Mfuwe

Onze dag vandaag begint zoals alle anderen tot nu toe met een verschil dat onze koffers nu meegaan op de morning drive want we gaan verhuizen naar onze volgende stop. We moeten in totaal 25 kilometer afleggen richting de ingang van het National Park maar we doen dit op een beetje normaal tempo, dus gewoon een game drive en dan eindigen we bij het nieuwe kamp voor de lunch. Op de heenweg was het donker en hebben we deze weg ook afgelegd maar natuurlijk niets van gezien en dat is wel jammer want het is ook nu weer een prachtige rit met mooie verre uitzichten over de Luangwa Rivier. We zien aan de oever de welbekende hippo’s en krokodillen maar ook heel veel yellow-billed storks die aan de oever staan te vissen of gewoon te genieten van de warmte van de zon. Dit zijn prachtige grotendeels witte ooievaars met aan het uiteinde van hun veren zwarte veren, met een soort rood masker en natuurlijk een grote gele snavel. Ze hebben volgens mij een overeenkomst met de krokodillen want deze laten hen met rust, misschien zijn ze ook niet lekker om te eten wie zal het zeggen? Het terrein veranderd ook ietsjes want hier zijn veel meer watertjes te vinden, een soort lagoon waar groene waterplanten in groeien. Deze waterplanten zijn een traktatie voor de vele hippo’s want als je er naast staat te kijken dan hoor je het “chomp, chomp, chomp” van de smakkende hippo’s.

We bereiken onze nieuwe kamp rond 11 uur en staan even te kijken want het ligt aan de andere kant van de rivier, een rivier vol met hippo’s en krokodillen?! Gelukkig zien we een plat bootje van de overkant komen en moeten we overvaren. De steiger is een soort drijvend ponton gemaakt van grote drijvende blokken, wel zorgen dat de er niet invalt wordt er lachend gezegd. Geintje! het valt erg mee en we stappen zo met bagage aan boord en zij zorgen dat we geen hippo’s raken. Vanaf de steiger moeten we een brede met zandzakken gemaakte trap op naar boven waar de langgerekte gemeenschapsruimte is gebouwd, het ziet er zeer chic uit. Onze welkoms cocktail staat al te wachten!

We worden eerst naar onze villa gebracht, en het is echt prachtig. Een bed waar je met 4 man in kan liggen, een plunge pool op het dek, naast een soort lounge bank, een apart toilet waar een zeil voor hangt en een grote open douche en zowaar een vrijstaand bad. WOW wat een prachtig onderkomen, hier kan ik prima 3 dagen wonen. Na de lunch installeren we ons lekker op ons dek en genieten weer van de nieuwe omgeving en het uitzicht en natuurlijk een klein tukje in het grote bed.

We zitten voor de eerste middag/avond game drive met een Amerikaans echtpaar die ook vanmiddag zijn aangekomen. Die vrouw vind alles mooi, beesten, bomen, planten etc en komt een beetje overdreven allemaal op mij over, maar goed wij genieten wel op onze eigen manier. We zien in de spotlight een olifantspitsmuis, heb ik moeten vertalen, het is één van de “little 5” en normaal zijn deze kleine diertjes zo snel weg dat je ze nooit goed kan bekijken maar deze liet zich goed bekijken en had geen haast, gelukkig. Ook net voordat we weer in het kamp terug komen zien we in een van de vele bomen een Giant Eagle Owl, een van de grootste uilen, die met gemak een Guinea fowl of Scrub hare kunnen vangen.

Vanavond weer vroeg naar bed want het was best weer een vermoeiende dag met weer allemaal nieuwe indrukken dus tot morgen!

• 27 Juni 2019 - 02:44

Timo:

Mooi avontuur en weer beeldend omschreven Edith! Prachtige plaat ook van die African sunset. Heb je er geen kunnen schieten van die olifantsmuis. Was wel benieuwd, soort Mickey met een slurf(?)

• 27 Juni 2019 - 04:58

Lia Rook:

Eerst iets over die foto's. Ik heb geen verstand o.a. van fotograferen. Maar wat een prachtige foto's zijn dit. Uiteraard wil ik, als jullie terug zijn, wel een foto zien van dit onderkomen. Want als jij zegt dat het luxe is, dan moet het zeer bijzonder zijn. Dat giga-bed had ik eigenlijk vannacht van jullie moeten lenen. Want ik draaide mij om, volgende moment lag ik een meter lager stof te happen en dick zat van schrik zowat tegen het plafond.
    Het engste wat je schrijft is dat je een plat bootje ziet en dat jullie daarop moeten en dan een rivier oversteken met van die schattige beesten in het water. Jaaaaa, zoiets zou ook echt iets voor mij zijn, ik ben nergens bang voor !!!!!
    Jullie genieten er van en jullie gaan hier een hittegolf mislopen die heftig gaat worden.
    Liefs X

• 27 Juni 2019 - 14:19

Erna:

De verhalen worden steeds spannender heb ik de indruk.
    Maar geweldig wat jullie allemaal zien en beleven. Worden de verblijven gedurende de reis ook steeds mooier?
    Ook deze foto’s zijn weer fantastisch. Chris vindt die uil ook prachtig

• 27 Juni 2019 - 14:21

Erna :

Heel veel plezier in jullie prachtige verblijf en vooral lekker genieten,
    Dikke knuffels van ons xxx