Warm warm warm - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Warm warm warm - Reisverslag uit Jan Thiel, Curaçao van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Warm warm warm

Blijf op de hoogte en volg Edith

10 Oktober 2021 | Curaçao, Jan Thiel

Vandaag zijn wij op de helft van onze vakantie, 5 dagen alweer! De eerste 2 dagen een beetje relaxen en wennen aan de hitte want we kwamen pas om 7 uur ‘s-avonds aan en voordat we de auto hadden opgehaald en onze villa in Jan Thiel hadden bereikt was het half 10. De koffers en kinderen uit de auto en hen op bed leggen want die waren op. Even ons nieuwe onderkomen bekijken en ik moet zeggen dat viel zeker niet tegen! Vijf slaapkamers, 3 badkamers, een grote keuken, een binnen zitkamer met TV (alleen lokale zenders, wel een giga grote porch met prachtig verlicht zwembad, en beneden nog een waskamer compleet met wasmachine en droger. Idd helemaal goed voor 10 personen. De eerste nacht was een beetje gebroken ivm aanpassing aan het tijdsverschil, ik was dus alweer om 5 uur wakker maar heb wel in alle rust kunnen genieten van de zonsopkomst. Daarna was het wat drukker in huis met z’n 6-en en dan waren we er nog niet eens allemaal. De villa had wel veel maar de boodschappen moesten nog wel gedaan worden. Op ongeveer 5 minuten rijden hebben wij een bijna Nederlandse supermarkt, een kleine AH maar met iets andere prijzen. Na de eerste heerlijke zwempartij in onze eigen pool, heerlijk verkoelend met dit weer gaan we naar Mangusa hypermarket. Deze giga grote supermarkt, ligt ietsjes verder weg maar wij weten het nog van ons laatste bezoek op het eiland dat ze hier o.a. een gigantische sortering aan vlees en vis hebben. En dit weer leent zich natuurlijk helemaal voor … BBQen!

Met een vol geladen kar stappen wij 1 1/2 uur later de winkel uit, inkopen voor een grote familie vergt toch wat tijd, hahaha.

Fleur en Doug vertrekken in de vroege avond naar een borrel bij “de wedding party” en wij blijven thuis om op de 2 kids te passen, al moet ik ook op tijd weg om Baigal, Mic en Ailana op te halen van het vliegveld. Gelukkig ben ik nog een beetje gewend en bekend op het eiland want om in mijn eentje in het donker weer het vliegveld te vinden maakt mij wel onzeker. Ook terecht trouwens want in de buurt van Punda mis ik de afslag naar de grote brug en moet ik midden door de stad rijden, gelukkig grotendeels één richting dus ben ik na een detour van 15 minuten weer op de goede weg. De rest van de familie komt met iets vertraging aan maar staat moeder ze ruimschoots op tijd hun op te wachten. Ook de kleine Ailana is dood moe dus we rijden maar weer gauw naar huis. Een kleine dejavue toen ik vroeger ook ons bezoek in spanning stond op te wachten. Ook deze kleine meid was weer heel vroeg wakker ivm aanpassing aan het tijdsverschil maar gelukkig is Oma hier ook een vroege vogel. De andere twee kleintjes zijn ook vroeg dus gaan we ook vandaag samen met de kids genieten van ons zwembad.

Fleur en Doug vertrekken vanmiddag weer richting bridal party en blijven nu tot zondagmiddag weg voor het huwelijk op zaterdagmiddag. Baigal en Mic gaan ook in de loop van de zaterdag ochtend naar het huwelijk alleen voor de ceremonie en het feestje in de avond en wij blijven met de 3 kleintjes achter. Helemaal niet erg trouwens want we hebben het prima naar ons zin met zwemmen. Al is het wel even spitsuur als de hele bende in bad en naar bed moet! Maar bepaalde dingen verleer je niet als moeder. Ook gewoon die kleintjes een beetje water vertrouwd maken is heel leuk om te doen, brings back memories.

Zondagochtend zijn we naar Papagayo Beach, de oude Jan Thiel baai, hier 5 minuten vandaan, gegaan eigenlijk een perfect strand voor met die kleintjes. Wel een beetje anders dan vroeger, overal strandstoelen en cabana’s die je natuurlijk moet huren. Gelukkig is alles nog vrij in de ochtend want de meeste mensen rollen pas om 10-11 uur uit hun bed?! Tegen de tijd dat het 12 uur is en het drukker wordt gaan wij lekker naar huis want die zon brandt inmiddels lekker!

• 13 Oktober 2021 - 14:06

Patty:

Wat heerlijk om dit met het hele gezin te kunnen doen. Echt quality-time. Geniet er maar van.

• 13 Oktober 2021 - 14:36

Lia Rook:

Wat een leuk verslag van jou.
    Ik kan mij voorstellen dat je af en toe een dejavue hebt. Ik heb dat alleen al door het lezen van jouw verslag.
    Alleen al die supermarket. Ik zie jullie enige jaren geleden nog als kinderen in een speeltuin door die giga markt lopen.
    0p voormalig Jan Thiel baai waren er vroeger zwemlessen voor de kinderen. En op zondagmorgen gingen wij altijd heel vroeg naar Barbera Beach en tegen de tijd dat mensen met grote draagbare radio's en barbecue's kwamen, gingen wij naar huis. Te leuk voor mij dit verslag.
    Nog een paar fijne dagen, liefs en alle goeds, X Lia

• 13 Oktober 2021 - 22:05

Erna Kieft:

Superleuk weer een verslag te lezen van jullie familievakantie op Curaçao. Ik kan mij helemaal voorstellen dat het genieten is met elkaar.
    Fijn dat het huis groot is met veel badkamers en alles erop en eraan. Ook een privé zwembad is natuurlijk ideaal.
    Geniet nog maar van het warme weer want in Nederland is de herfst begonnen. Mistig en koud in de morgen maar later op de dag redelijke temperatuur voor de tijd van het jaar. Heel veel plezier en lekker genieten van en met elkaar. Dikke knuffels van ons xxx

• 14 Oktober 2021 - 19:17

Timo:

Geniet ervan met z’n allen! Ook van die tropische temperaturen. Het is hier weer langebroekenweer