Lake Manyara National Park - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Lake Manyara National Park - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Lake Manyara National Park

Blijf op de hoogte en volg Edith

23 Oktober 2016 | Tanzania, Arusha

Goedemorgen, jambo in Swahili, om 5:30 op en om 6:15 vertrek voor onze ochtend game drive, een volledige dag hier in Manyara National Park. We wilde heel graag op tijd zijn voor zonsopkomst boven het meer vanmorgen alleen een hele humeurige olifant had daar zo zijn eigen gedachten over. Midden op de weg stond hij en was niet van plan uit de weg te gaan, dus er zit niets anders op dan te wachten. Uiteindelijk met ruim een kwartier vertraging komen we bij de oever van het meer aan, zon is al op maar toch nog heel mooi licht. De pelikanen zijn al wakker en zijn bezig met hun ochtend vlucht. Mooi gezicht zo tig van die vliegende pelikanen, we genieten van dit bijzonder uitzicht. En dan genieten van de vele vogels die hun lied willen laten horen.
Ontbijt hebben we bij ons en rond 9 uur zien we dat er langs de oever een lange tafel met stoelen staat en ja hoor het is voor ons, ontbijt in de vrij natuur met een moeras en de dieren daarvan als uitzicht.
Na het ontbijt rijden we nog rond en zien een aantal veel kleurige vogels en krijgen uitleg door onze gids over hen. Nog net voordat we weer terug naar het kamp moeten ontdekken we nog 2 jonge leeuwen die onder een bosje liggen te rusten. Niet alleen wij kijken naar de leeuwen maar ook een nieuwsgierige giraffe die eerst haar jong op een veilige afstand heeft achtergelaten. Voetje voor voetje komt de giraffe dichterbij maar je kan zien aan haar lichaamstaal dat ze die leeuwen niet helemaal vertrouwd dus uiteindelijk geeft ze haar nieuwsgierigheid maar op en loopt rustig weg met haar jong. Manyara staat bekend om zijn boom klimmende leeuwen maar helaas hebben we ze wel gezien maar dan alleen op de grond in hun favorite slaaphouding.
Na de lunch gaan we toch even lekker rusten want de lange dagen en dat vroege opstaan hakt er toch wel in.
Om 4 uur vertrekken we voor onze laatste game drive in dit park en gaan nog op zoek naar de 2 leeuwen van vanmiddag om te kijken of zij iets hadden gevangen voor de lunch?! Helaas de rangers reden er rond en in het park mag je niet van de paden rijden en de leeuwen waren nu niet meer te zien. We rijden nog wat rond en daarna terug naar het kamp, maar op de terugweg ziet Frank een leopard die net uit een boom langs de weg springt we volgen hen nog even met de verrekijker maar al gauw verdwijnt hij in het hoge gras en kunnen we hem niet meer ontdekken, wel de 4e leopard van deze vakantie maar geen foto bewijs, dus moeten jullie mij maar geloven op mijn bruine ogen

• 23 Oktober 2016 - 23:31

Patty:

Haha, ik geloof je!!!!!

• 23 Oktober 2016 - 23:43

Lia Rook:

Al zijn je ogen paars, ik geloof je altijd, zonder enige twijfel. Dit moet voor Frank , als groot vogelliefhebber en kenner, een extra mooie dag geweest zijn. Dat ze zulk mooi spul in nederland nou niet hebben. Schitterend.
    Maar jullie hebben weer een prachtige dag gehad. Dit wens ik jullie ook morgen toe. X