Laatste Zaterdag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Laatste Zaterdag - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Laatste Zaterdag

Blijf op de hoogte en volg Edith

13 December 2014 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen nog een half uurtje extra voordat we op pad gaan omdat eerst alle koffers ingepakt moeten zijn en we moeten uitchecken want vanavond is het weer over met de pret en vliegen we richting Amsterdam.

We gaan weer richting 5th Avenue om nog de laatste souvenirs te kopen voor de thuisblijvers en ... nog even profiteren van de kortingskaart van Mic. Zowel de broer en vader hebben de nodige Tommy spullen aangeschaft en ook de moeder en schoonzus konden het niet laten om ook een truitje mee te pakken. Zo wij hebben weer de nodige mooie nieuwe kwaliteits spullen! Nog even een uurtje door Bloomingdale's gelopen want daar waren we tot nu toe nog niet geweest en weer liepen wij met een aantal tassen :-)

Een late lunch gezamenlijk gepakt bij een Italiaan daar in de buurt en ook de laatste fles wijn om een mooie week goed af te sluiten! Na de lunch zijn we twee aan twee nog op pad gegaan aangezien we allen nog verschillende dingen te doen hadden en zouden we elkaar om 17:00 uur weer in het Hotel zien om met een grote SUV naar JFK te gaan.

Frank en ik wilde nog even een kijkje nemen in Central Park en besloten om ons te laten fietsen deze keer! Dus wij hebben met een deken over de benen in een 'betjak' (fietstaxi) een halve ronde van 40 minuten door Central Park gemaakt en alle hoogtepunten bekeken voordat het te donker werd. Voor ons een waardige afsluiting van een super gezellige week NYC.
Het was trouwens nu overal zo druk op straat en in de winkels dat het niet leuk meer was want rustig naar iets kijken, vooral de etalages was niet echt te doen meer. Ik denk ondanks de kou dat we toch de goede week hebben uitgezocht!

Om 17:30 vertrokken we richting JFK en met een uurtje waren we op de Airport, ruimschoots op tijd, maar dat is mijn schuld want ik hou niet van stress als er iets tegen zit. Inchecken ging in onze lijn ook voorspoedig en met een kleine hic-up n.l. een snow globe die niet in de handbagage mee mocht, waren we ruim op tijd en hebben we nog de hele duty free hal afgelopen en een drankje gedronken voor we vertrokken om 21:45 uur.

De terugvlucht van de KLM was nu met een Boeing 747 en verliep heel voorspoedig slechts een kleine 6 1/4 uur dus we landen op Schiphol om 10:00 NL tijd zondagochtend. De bagage was nu ook snel en wij waren met de trein en de metro om 12:00 uur weer hoog en droog in ons appartement.
De koffers uitgepakt met een prachtig zonnetje en nu is het weer BACK TO REALITY!!

Dank allemaal voor de leuke commentaren en het volgen en tot de volgende reis. XXXXXX

• 14 December 2014 - 19:43

Patty:

Welkom thuis en dank voor jullie heerlijke verhalen!

• 14 December 2014 - 19:44

Emmy:

Fijn dat jullie weer thuis zijn bij de warme kachel en dat jullie zo genoten hebben.gr.emmy

• 14 December 2014 - 20:10

Timo:

Welcome home!
    Manhattan aan de Maas ook niet verkeerd toch?!?