Regenachtige dinsdag :-( - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Regenachtige dinsdag :-( - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Regenachtige dinsdag :-(

Blijf op de hoogte en volg Edith

09 December 2014 | Verenigde Staten, New York

Vanmorgen bij het opstaan en naar buiten kijken wat zag ik grauw, grijs en harde regen! Nee toch dat ga je niet menen, het was wel voorspeld maar toch een stille hoop dat ze het fout hebben. Helaas we zullen het ermee moeten doen, dus de etalage route gaat het niet worden vandaag. Overleg en planning aanpassen dan maar bij het ontbijt bij de Pret à Manger, wat hebben we nog staan dat binnen is? Ja, de Met, het Metropolitan Museum!

Paraplu's' in de aanslag en op naar de Metro en Uptown naar 77th Street en Central. Vandaar nog een paar blokken lopen in de stromende regen en gelukkig zijn we bij de Met aangekomen. Helaas zijn wij niet de enige die dit plan hebben bedacht dus best een drukte van belang al om 10:30 uur. We gaan kaartjes kopen en wat wordt ons gevraagd "de toegangsprijs van $25,- p.p. is maar een richtprijs en wat willen we p.p. betalen?" Even zijn wij hierdoor uit het veld geslagen want zo iets hebben we nog niet meegemaakt. Een jonge vrouw naast ons krijgt dezelfde vraag en zegt "$10,-" en dat is dan ook het bedrag dat zij betaald! Toch kunnen wij dat niet en wij betalen maar de richtprijs want dit museum moet wel blijven bestaan voor o.a. regenachtige dagen als vandaag!

Met Fleur, die de kaart heeft en onze hoofd gids is vanmorgen, lopen we de hoofdroute door het 2 etages immens grote gebouw heen van vertrek naar vertrek. Van Egypte, naar het Romeinse Rijk dan door naar Melanesië en dan is Zuid Amerka aan de beurt. Overal in bijna alle vertrekken staat personeel die moeten toezien dat alles gesmeerd verloopt en dat men niet aan de tentoongestelde stukken komt, ook dat er geen video's gemaakt worden, geen flash fotography, de rugzakken moeten op de buik gedragen worden en niet op de rug etc. etc. Echt Amerika met al z'n regelgevingen! Ik begrijp dat dit enigszins nodig is maar om dat elke keer te horen als je maar in de buurt komt om iets beter te bekijken gaat mij op een gegeven moment wel irriteren! We lopen (nou ja meer slenteren) de eerste etage door en vervolgens gaan we verder op de 2e etage met de highlights route. Hier zien we veel meer kunstwerken, oude meester schilderijen, moderne foto schilderijen en moderne kunst. Na een uurtje of 3 hebben we wel weer genoeg cultuur opgedaan voor vandaag en houden we het voor gezien want alles kan je toch in één dag niet bekijken.

Na een 1/2 uurtje in de rij te hebben gestaan om de jassen uit de cloakroom weer terug te krijgen gaan we weer naar buiten waar het nog steeds met stralen uit de hemel komt. Ik haak hierna af want dat slenteren heeft mijn rug niet goed kunnen trekken. De rest gaat verder naar Century 21 een groot warenhuis om verder te gaan shoppen.

Om 18:00 uur is iedereen weer terug in het Hotel om om te kleden voor onze diner afspraak in de Palm Too. Een zeer bekend en geliefd restaurant van Frank en Michael. We hebben hier genoten van de bijzonder gezellige ambiance en heerlijk eten, lobster en grote stukken vlees! Zelfs onze Doug heeft zijn vlees niet op kunnen eten! Baigal heeft nog nooit zo'n grote kreeft gezien op een bord! Als Frank een opmerking maakt bij het bestellen van de toetjes in de trend van doe maar een lekker groot stuk carrotcake voor Doug nou dan krijgen wij die ook. We kunnen met z'n 6-en hiervan eten, dan weet je het wel. Al met al een onvergetelijke gezellige avond met veel lachen en gezelligheid :-)

Nog even een wandeling via Times Square om de heerlijke maaltijd te laten zakken en dan vindt iedereen het weer welletjes voor deze dinsdag die zo nat begon maar toch droog is geëindigd.

Tot mogen met nog meer avonturen in THE CITY THAT NEVER SLEEPS! XX

• 10 December 2014 - 09:42

Mama:

Jammer van die regenachtige dag! Hier heeft het gisteravond en vanochtend ook geregend hoor! Het is nu half 10 in de ochtend en gelukkig droog, nog wel een beetje grijs! Ik hoop voor jullie dat de rest van de week DROOG zal blijven! Maar genieten doen jullie toch wel! Ga maar lekker shoppen, zes dikke kussen!

• 10 December 2014 - 10:38

Liesbeth Klunder:

Leuk om jullie te volgen Edith, Volgens mij wel indrukwekkend dat museum. Hoop dat het weer daar wat beter wordt. Groetjes aan iedereen.

• 10 December 2014 - 18:01

Lia Rook:

Wat ontzettend jammer van het zo regent. Dat was inderdaad niet besteld en nu maar hopen dat dat morgen over is. En anders maar weer binnen-recreatie zoeken. Je kan bijv. naar het National Historic Museum, Guggenheim, Verenigde Naties of met de pontboot overvaren naar Brooklin (gratis). Maar al die dingen weten jullie zelf vast wel. En anders SHOPPEN, vinden de kids echt niet vervelend.
    Ik ga in ieder geval duimen dat vanaf morgen er geen drup meer valt. XXXX