Dag in Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Dag in Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Dag in Victoria Falls

Blijf op de hoogte en volg Edith

27 Augustus 2022 | Zimbabwe, Victoria Falls

Om 7 uur rinkel, rinkel daar gaat de wekker van de telefoon. Buiten is de zon al op en de temperatuur schiet omhoog van 12 graden in de nacht tot de verwachte temperatuur van 31 voor vandaag overdag. Na ons uitgebreide ontbijt besluiten we op tijd te vertrekken voor onze wandeling langs de Falls voordat het te warm wordt. Via de receptie vragen we een taxi aan en deze meneer brengt ons om 9:15 uur naar de ingang. Er staan op de parkeerplaats al wat bussen en busjes dus wij zijn niet de eerste bezoekers vandaag. Het is zaterdag en ook de lokale bevolking heeft vrij dus we zien dan ook wat families met kinderen die ook een uitstapje maken. Bij de ingang wordt er gevraagd waar komt U vandaan? De entree is voor de toeristen is 5x de prijs voor de lokale mensen, dit kan ik ook begrijpen want de lokale bevolking verdient lang niet zoveel als de gemiddelde toerist. Van de chauffeur horen wij dat deze mensen het echt zwaar hebben gehad tijdens de pandemie aangezien het dorp Vic Falls grotendeels drijft op toerisme, en van de regering konden ze ook niet op enige steun rekenen!

Er loopt een net pad langs de Falls met 16 uitzichtpunten dus deze wandeling is goed zelf te ondernemen al is het ook mogelijk om een lokale gids te nemen die veel uitleg en weetjes kan vertellen. Momenteel is het water wat over de Falls dendert niet op z‘n hoogst en niet op z’n laagst maar het geluid van vallend water is net na de ingang al goed te horen. Ook de directe omgeving van de Falls is prachtig groen en waarom dat is komen wij spoedig achter! De water nevel op verschillende plekken is zeer heftig maar met deze temperatuur is het voor ons zeer aangenaam! Je wordt wel nat maar bent ook zo weer droog. We lopen op ons gemak de uitzichtpunten langs, de een nog leuker dan de andere, en natter! Vijftig miljoen liter water per minuut valt over de Falls, dat staat gelijk aan 200 Olympische zwembaden, ongelooflijk toch! Dus als je langs de Falls loopt realiseer je wat een water geweld dit is. Ik ben zeer benieuwd hoeveel  mensen deze Falls al hebben bezocht en hoeveel keer deze al is gefotografeerd sinds ze ontdekt zijn in 1855 door David Livingstone, dat moet ontelbaar zijn! Klik, klik, klik horen we dan ook om ons heen, en veel selfies worden er gemaakt met de Falls als achtergrond. We wilden nog naar een uitzichtpunt lopen om wat te drinken in een leuk café daar maar helaas deze is vandaag gesloten voor een “private party” komen we achter. Dus terug naar het Hotel voor lunch en even een paar uurtjes rust voordat we om 16:25 worden opgehaald voor onze “sunset cruise” op de Zambezi River.

Om 17:00 uur worden we verwelkomd met een heerlijke cocktail op het bovendek van onze boot en strijken neer op de luxe met kussens gevulde rieten fauteuils. We varen heel rustig weg en genieten van het uitzicht op de oevers van de rivier. De temperatuur is nog zeer aangenaam en boven ons een afdak dus geen zon meer op ons bolletje. We spotten een aantal hippo’s in de rivier en een zwemmende olifant voordat we genieten van een echte Afrikaanse sunset!

Daarna naar het beneden dek met verlichte lampjes op de tafels voor een 3-gangen menu met heerlijke wijnen, terwijl de schipper ons weer rustig terugvaart in het donker. Dit is toch echt vakantie houden zo! Om 20:00 uur meren we weer aan en worden we weer terug gebracht naar ons Hotel voor een kopje koffie en thee na een heerlijke dag in Vic Falls.

Morgen verlaten wij Vic Falls en gaan we wat verder de bush in! Naar Chobe National Park en ons eerste echte kamp in Botswana. Om 10:45 moeten we klaar staan en gaan we overland naar Chobe Bakwena Lodge. Dan gaat de echte bush ervaring beginnen voor Erna en Chris!

• 27 Augustus 2022 - 23:32

Patty:

Fraaie foto's!!!

• 28 Augustus 2022 - 00:46

Lia :

Het zijn weer fraaie foto's. Vooral die foto van op die boot is leuk. Ik moet dan denken wat Frank vaak zei als we ergens op een terras wilden neerploffen om een tijdstip waarin geacht werd thee te drinken "ergens in de wereld is het nu happy hour".
    Fijne dag morgen.

• 28 Augustus 2022 - 08:59

Timo:

Wat een mooie avonturen al, en dan zijn jullie nog maar net op reis! Veel plezier in de bush en zie nu al uit naar alle wildlife shots!

• 29 Augustus 2022 - 23:05

Doug:

Wat blijven die watervallen toch machtig en prachtig!! Moet helemaal terugdenken aan toen wij er waren! Geniet lekker met z’n vieren! Xx

• 29 Augustus 2022 - 23:46

Bagel: