Van Zimbabwe naar Botswana overland. - Reisverslag uit Chobe, Zambia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Van Zimbabwe naar Botswana overland. - Reisverslag uit Chobe, Zambia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Van Zimbabwe naar Botswana overland.

Blijf op de hoogte en volg Edith

28 Augustus 2022 | Zambia, Chobe

Vanmorgen weer om 8 uur aan ons laatste ontbijt hier in Pioneers en de koffers weer inpakken, nou ja inpakken, meer recht leggen, want ik heb de afgelopen dagen uit de koffer geleefd. Nog gauw wat filmpjes en foto’s van onze kamer en van de prachtige tuinen en dan staan we gereed om aan het volgende avontuur te beginnen.

Onze chauffeur Happy brengt ons tot aan de grens van Botswana waarna wij met zijn collega uit Botswana verder gaan. De rit duurt ongeveer 1 uur en is op een geasfalteerde weg, al is deze wat aan de smalle kant, vooral als je een grote truck moet passeren. Happy die gewend is deze weg te rijden trapt zijn gaspedaal rederijk door dus de rit gaat voorspoedig, links en rechts is het droog en de aarde rood. Aangekomen bij de grens moeten wij uit de auto met onze schoenen op een doek in een vieze bak met desinfectiemiddel staan, verder lopen naar een huisje waar immigratie mensen zitten die ons weer een stempel in het paspoort geven, uitchecken van Zimbabwe. In de auto ongeveer 1 minuut en er weer uit met vaccinatie boekje, mondkapjes op en paspoort naar een ander huisje waar wordt gekeken of wij alle COVID vaccinaties hebben, weer een stempel in het paspoort, ditmaal inchecken in Botswana. Nou zijn we klaar met alle formaliteiten en kunnen we op weg naar onze Lodge in Botswana.

Onze Lodge Chobe Bakwana ligt op 10 minuten rijden dus we zijn er binnen de kortste keren. We krijgen een welkoms lied bij de ingang en binnen een drankje en weer papieren invullen om in te checken. Alle regels worden doorgenomen en wij worden begeleid naar onze huisjes waar de bagage al klaar staat. De lunch wordt geserveerd op een open terras onder, gelukkig, grote parasols want de temperatuur is opgelopen tot zo’n 30 graden. Even onze kamers inspecteren en koffers uitpakken en rusten voordat we ons om 15:00 weer moeten melden voor de allereerste gamedrive.

Na een kopje thee met iets lekkers klimmen we in onze gamedrive truck, het is even wennen de eerste keer maar al gauw zitten Erna en Chris, met een beetje gezonde spanning in de truck. Onze Lodge ligt buiten het Nationale Park en we moeten eerst nog 20 minuten rijden naar de ingang van het Park. Maar dan kan het échte speurwerk beginnen! Alec onze gids is een mooie donkere man van 38 jaar en gelukkig wel in voor een geintje dus dat komt goed. Erna en Chris mogen vaker mee want we hebben een heleboel dieren gezien vanmiddag! Wel 20 soorten vogels van groot naar klein, ik denk zeker wel 60 olifanten in kuddes (families)van verschillende grootte. Zeker 25 buffels, 5 giraffen, 10 nijlpaarden in en buiten het water, een groepje van 5 zebra’s, grote krokodillen en en en….. onze eerste katachtigen! Twee leeuwinnen met 3 welpen in de ondergaande zon! Al deze dieren gaan meestal in de namiddag richting de oevers van de Chobe Rivier om te drinken, of om te badderen.

Het is vrij uniek om zo veel dieren te zien in een middag drive van 3 uurtjes maar dat smaakt naar meer in dit Nationale Park. Wij klagen echt niet, wild in overvloed!

Alweer een heerlijk 3 gangen diner met veel groenten deze keer en gezellig na babbelen over alles wat wij vandaag hebben gezien en meegemaakt voordat wij op tijd naar ons mandje gaan want morgenochtend gaat de wekker om 5:00 uur!

• 29 Augustus 2022 - 00:27

Lia:

5 uur op, heerlijk (!!!!) lijkt mij dat. Maar daar zal over na gedacht zijn. Ben benieuwd wat jullie vandaag allemaal weer gaan zien.
    Ik wens jullie een fijne dag en veel beesten toe.

• 29 Augustus 2022 - 09:31

Piet En Wytske:

Edith, wat een leuke verslagen en foto’s iedere dag. Zo houden wij ook een beetje vakantie.
    Veel plezier met zijn viertjes.
    Groetjes van Piet en Wytske

• 29 Augustus 2022 - 16:52

Johan En Bianca:

Wat een mooie foto's van die mooie dieren! Gaaf dat jullie er zoveel gezien hebben!
    Nog veel plezier bij alles wat er nog komen gaat!