Van Johannesburg naar Victoria Falls in Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Van Johannesburg naar Victoria Falls in Zimbabwe - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Van Johannesburg naar Victoria Falls in Zimbabwe

Blijf op de hoogte en volg Edith

26 Augustus 2022 | Zimbabwe, Victoria Falls

Was weer even wennen om in een ander bed te slapen en ook een kleiner bed dan dat wij gewend zijn. De wekker was gezet om 7 uur maar ruim voor de wekker natuurlijk wakker, ja Edith is op vakantie en wil niets missen! Kopje koffie en kopje thee op de kamer en spulletjes van vannacht weer in de koffer want we vliegen net na de middag door naar Victoria Falls, maar niet voordat we beneden in de grote zaal lekker een uitgebreid ontbijt hebben genuttigd. Niets te klagen hier, verschillende keuzes, eieren op welke manier dan ook, verschillende broodjes, beleg, yoghurt met cruesli  en heerlijk vers fruit. Voor ieder wat wils dus. Na het ontbijt uitchecken en met de koffers weer terug door die lange gang naar de vertrekhal van de airport, waar we ruim op tijd aankomen. Ingecheckt en door de douane waar Frank zijn foto tas bijna binnenstebuiten gekeerd wordt?? Erna haar paspoort 3x gecheckt wordt? En uiteindelijk mogen we verder richting de vertrek gates, maar niet nadat ze onze COVID vaccinatie boekjes hebben gezien en wij 2 formulieren per persoon moeten invullen voor de aankomst in Zimbabwe. En dat gaat op z’n Afrikaans, heerlijk rustig!

Onze vlucht vertrekt gelukkig stipt op tijd en na 1 1/2 uur landen we op de luchthaven van Victoria Falls waar we naar de aankomst hal moeten lopen tussen wat geparkeerde vliegtuigen. Bij de immigratie balie aangekomen moeten we eerst cash afrekenen voor de visums en deze worden vervolgens per stuk met de hand uitgeschreven en in de paspoorten geplakt (gelukkig komen we niet met 300 man tegelijk aan, want dan zouden ze zo overwerkt raken). Buiten staat er een vertegenwoordiger ons op te wachten en worden we naar ons Hotel gereden. We krijgen gelijk een lijst van excursies zodat we rustig kunnen kijken wat je hier allemaal kan ondernemen. We willen graag een sunset cruise maken over de Zambezi Rivier met een diner en dat kan pas morgenavond. Erna en Chris willen ook graag een helikopter vlucht van 20 minuten maken over Vic Falls en dat kan gelukkig nog met de laatste vlucht van vandaag. Weinig tijd om over na te denken dus gewoon doen hoor stoere zus! Wij gaan mee naar de heli om hen uit te zwaaien, beiden met koptelefoons op, en glunderend! Frank en ik hebben dat al een keertje gedaan 15 jaar geleden dus nemen een lekker drankje aan de bar in afwachting op hun terugkeer. Nou het eerste succesvolle uitstapje is gemaakt hier in Afrika.

De kamers van het Pioneer Hotel liggen verspreid in een prachtig aangelegde tuin met 2 zwembaden. De deuren en ramen moeten wel dicht blijven anders kunnen we bezoek krijgen van bavianen op zoek naar eten en deze kunnen wel een ravage aanrichten in onze kamers. De kamers hebben hoge plafonds en om het bed een grote hoge klamboe zodat al de muggen buiten blijven. Gelukkig in deze tijd van het jaar niet zo veel muggen tot dusver, of is het misschien omdat er niet zo veel regen is gevallen?

We hebben vanavond een heerlijk 3 gangen menu gehad in het hotel en ik moet zeggen we hebben genoten van het eten, zeker een aanrader dit hotel. Morgen staat een wandeling langs de Falls op het programma want dat moet je natuurlijk hebben gedaan in Vic Falls. Nu gaan we maar weer op tijd slapen want van alle indrukken wordt je moe, dus airco uit en fan boven het bed aan, slaap lekker en tot morgen.

• 27 Augustus 2022 - 00:48

Lia Rook:

Wat een leuke foto van jou Erna. Vind het knap dapper in een helicopter.
    Ik had vanavond ook een 3-gangen menu in Brocante.
    Met wat voor temperaturen hebben jullie daar te maken ?

• 27 Augustus 2022 - 09:47

Fleur:

Wauw gaaf Erna en Chris! Die vlucht! Klinkt allemaal geweldig! Geniet van jullie mooie avontuur xxx

• 27 Augustus 2022 - 23:34

Patty:

Dit wordt weer een mooie reis!!!