Amsterdam naar Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Amsterdam naar Johannesburg - Reisverslag uit Johannesburg, Zuid-Afrika van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Amsterdam naar Johannesburg

Blijf op de hoogte en volg Edith

25 Augustus 2022 | Zuid-Afrika, Johannesburg

Daar zit ik dan 10 uurtjes vliegen voor de boeg, iPad op schoot, en een TV scherm voor mijn neus. We kunnen weer naar een van onze favoriete plekjes op deze aardbol Afrika. Dit keer niet alleen met Frank samen maar met z’n 4-tjes. Erna en Chris zijn ook mee, gezellig, voor hun de eerste keer naar deze plek en wat is het leuk dat wij dit zo samen mogen beleven. Al was het voor Er nog even spannend geweest de laatste paar dagen want die had kou gevat en dat is op haar keel geslagen! En wat denk je dan in deze tijd Corona??!! Wel testen, niet testen , toch maar, want je wil het toch weten, gelukkig alles negatief dus wel verkouden maar geen COVID.

Gisteren zijn zij blijven slapen en vanmorgen met de taxi om 7 uur naar Schiphol, want de NS ging misschien staken, geen risico, dan maar Easytaxi. Bij het afrekenen zegt de jonge bestuurder “ik stuur u wel een tikkie”, en als ik nou niet betaal?! Zou ik niet doen, maar wat zijn de tijden veranderd.

De dames in het vliegtuig zijn weer heel gezellig en vriendelijk dus al gauw komen ze af en toe een kletspraatje maken terwijl zij ook zeker hun taken aan boord niet versloffen, een verse jus hier, een glaasje champagne daar. We krijgen een warme maaltijd nadat we zijn vertrokken en keuze is er uit vlees, vis en vegetarisch.

De rest van de vlucht verloopt eigenlijk heel goed en voorspoedig en voordat we het weten krijgen we te horen dat we gaan landen in Jo‘burg. Zodra wij het vliegtuig uit zijn staan er twee dames te wachten met een papiertje met onze namen erop en we worden door hen geleid naar de douane voor onze stempels in de paspoorten en naar de bagage banden. De koffers zijn er super snel uit en we gaan binnendoor naar het City Lodge Hotel naast de aankomst hal door een hele lange gang. Gelukkig zijn wij een van de eersten dus het inchecken gaat ook voorspoedig.

Na nog een afzakkertje in de bar gaan we lekker slapen zodat we weer fris en fruitig zijn morgenochtend want dan vliegen wij door naar Vic Falls, een vlucht van 2 uurtjes net na het middag uur. Welterusten allemaal.

• 26 Augustus 2022 - 00:30

Lia Rook:

Zo, dat is snel. Nog geen dag weg en nu al een verslag.
    Jullie liggen nu in je mandje. De vakantie is, zo te lezen, al op schiphol begonnen. Want vliegen op deze manier is geen straf.
    Morgen een korte vlucht en dan gaat het echte afrikaanse werk voor jullie beginnen.
    XX

• 26 Augustus 2022 - 02:59

Patty:

Wat heerlijk, weer op reis! Ik ga jullie weer volgen!

• 26 Augustus 2022 - 07:45

Denise Rook:

Fijne reis en geniet ervan! Kijk weer uit naar alle verhalen!

• 26 Augustus 2022 - 11:25

Johan En Bianca:

Wat leuk dat wij weer mee mogen genieten van jullie belevenissen!
    Een hele goede reis en veel plezier, geniet ervan!!!

• 26 Augustus 2022 - 13:57

René:

Hallo,
    Fijn om jullie zo te kunnen volgen.
    Het eerste deel van de reis is in ieder geval goed verlopen. Al moet de vlucht in het kleine vliegtuig nog komen....
    Ik kijk al uit naar het volgende verslag. Kijk goed om jullie heen en GENIET!!
    Groetjes