Laatste dag in Ruaha - Reisverslag uit Ruaha, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Laatste dag in Ruaha - Reisverslag uit Ruaha, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Ruaha

Blijf op de hoogte en volg Edith

14 Juli 2021 | Tanzania, Ruaha

Naarmate de vakantie vordert lijken de dagen steeds sneller te gaan. Het is alweer de laatste volle dag hier in Jabali Ridge Camp. De ochtend zon komt weer mooi rood op en we zijn net uit het kamp vertrokken als we een hyena zien lopen niet ver van de weg. Terwijl wij deze hyena bekijken horen we dat er iets verder op op de weg een leeuwin loopt dus sorry hyena, we gaan even bij de leeuw kijken. Inderdaad ze loopt langs de truck die voor ons stilstaat en zo langs onze auto. Rama denkt dat ze nog hongerig is en op zoek is.naar een snackje. We rijden op gepaste afstand achter haar om te zien wat er gaat gebeuren. Ze heeft nu idd een paar impala’s op het oog en na een beetje sluipen neemt ze een spurt achter ze aan. De impala’s nemen de benen en zijn haar te snel af, even later komt ze uit de bosjes lopen zonder ontbijt, dan maar weer verder zoeken voor een ander kluifje.

We rijden verder naar de 3e en smalste rivier hier in de buurt en kijken op de droge rivierbedding of er nog wat interessants is maar zien niets behalve wat watervogels. Dan maar een kijkje nemen bij wat grote rotspartijen in de buurt wat daar te vinden is. Selous had heel veel giraffen maar ook hier in de buurt van de rotsen staan 5 giraffen ons nieuwsgierig aan te kijken, “dit stond er toch net nog niet” zie je ze denken. We krijgen door op de radio dat de collega van Rama een leeuwen familie is tegengekomen, maar dat is nogal een stukje rijden voor ons. We besluiten hier te blijven ipv bij de leeuwen familie te gaan kijken. Misschien vanmiddag die kant weer op. Deze rotspartijen zijn best groot en een rots lijkt zelfs op de Pride Rock uit de Lion King dus je verwacht dat Simba en Mufasa er boven op staan. We zien nog verschillende groepjes olifanten voordat we weer terugkeren naar ons kamp.

Vanmiddag onze allerlaatste gamedrive voor deze reis want morgen vliegen we naar Mahale en ons laatste kamp. De gamedrive is zeer zeer rustig verlopen en ik heb gewoon genoten van de “sights and sounds of Afrika”. Als verrassing voor onze sundowner zien we 2 homo sapiens met een bar, stoeltjes en zelfs een ligbed op de droge rivierbedding staan te zwaaien “come to our special bar for your last drink”. Alweer een leuke verrassing en alles staat zo dat we optimaal kunnen genieten van de zonsondergang.

Bij het diner hebben ze alles weer buiten verlicht met lantarens en een gezellige vuurpot aangestoken, zij noemen het de big screen bush TV. We genieten met volle teugen van deze heerlijke maaltijd. Tegen het eind van de maaltijd schijnt een van de jongens van het personeel op een rots tegenover onze tafels… wat zien we daar glibberen langs de steen… een jonge rots python! Brrr… ik krijg er kippenvel van, maar een python is een wurgslang dus niet giftig. Frank heeft er een foto van gemaakt dus oordeel maar zelf, en denk dan erbij dat dit een baby’tje is. Slaap lekker!

• 14 Juli 2021 - 22:48

Chris:

Geweldige foto's! Het is genieten daar, fantastisch!