Eerste Safari Dag in Kafue National Park - Reisverslag uit Kafue, Zambia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Eerste Safari Dag in Kafue National Park - Reisverslag uit Kafue, Zambia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Eerste Safari Dag in Kafue National Park

Blijf op de hoogte en volg Edith

19 Juni 2019 | Zambia, Kafue

Na mijn verslag van gisteren is er gevraagd waarom een warme kruik in ons bed? Nou laat ik je vertellen dat het hier winter is en al zou je het niet zeggen, echt steen koud, 4-5 graden! Dus vandaar die heerlijke kruik en nu lig ik er weer tegen aan. Ook hebben ze hier tseetseevliegen, zou je niet denken met deze kou, niet overal alleen bij de airstrip toen we aankwamen en wie is er weer gestoken?! Ik heb gelijk antihistamine tabletten genomen en cortison zalf dus hopelijk gaan de bulten gauw over.

Vandaag dus onze eerste ochtend game drive en hebben.2 troepen leeuwen gezien. De eerste een leeuw, 2 leeuwinnen en 6 jong.

We zagen ze lopen en volgens onze gids was een van de leeuwinnen aan het jagen, en dat had hij goed gezien want na een kwartier kwam ze achter wat bosjes vandaan met een jonge antilope in haar bek. Wij hebben de jacht niet gezien maar het was zo gebeurt. De hele troep achter haar aan want ze hadden ook honger, totdat de leeuw bij haar was en zo haar net gevangen ontbijt zich toe-eigende en even verder op het jonge beestje alleen heeft opgegeten! Mannen!

We hebben wel wat vogels gezien maar lang niet zoveel als er zouden moeten zijn vanwege het uitgebleven regen seizoen. De tweede troep leeuwinnen, 4 stuks, waren niet aan het jagen maar genoten van de late ochtend zon. Ook hebben ze in dit gebied aardig wat visarenden die grote nesten bouwen in de bomen.

Tussen de middag toch even lekker een dutje gedaan na onze lunch en daarna om 4 uur weer op pad op zoek naar de olifanten.

Helaas hebben we die niet gevonden maar wel een paar sabel antilopen tussen het hoge gras. De sabel antilope is een van de grootste antilopen na de eland. Ook een grote kudde nijlpaarden bekeken terwijl zij in het modderige water lekker afkoeling zochten. Vanavond nog rond 6 uur een sundowner gedronken op een prachtig idyllisch plekje en daarna zoeken met een spotlight wat voor nacht dieren we konden vinden. Misschien is het door de kou maar hebben alleen groepen antilopen gezien die zich aan het installeren waren voor de Zambiaanse nacht en in de straal van het zoeklicht heel even een leopard langs zien glippen. Verder was het alleen maar wat winderig en koud als die zon verdwenen is.

Weer genoten van een heerlijk diner bij terugkomst en nog even koffie/thee gedronken bij de vuurplaats voordat we lekker weer met de warme kruik ons bedje induiken. Tot morgen.

• 19 Juni 2019 - 19:41

Erna:

Jeetje wat een pech heb je weer dat je gestoken bent door die r..vliegen.
    Zeker te hopen dat het snel beter gaat.
    Maar wat hebben jullie weer mooie dingen gezien en wat een prachtige foto’s.
    Die leeuw is niet voor niets de koning der dieren en dat laat hij ook nu weer even zien.
    Jammer dat hij niet kan delen.
    Het is wel erg koud bij jullie, gelukkig hebben jullie een kruik.
    We gaan duimen voor nog meer wilde dieren en zeker geen tseetseevliegen.
    Veel liefs van ons xxx

• 19 Juni 2019 - 20:25

Lia Rook:

Bedankt weer voor dit mooie verslag plus foto's. Ik had werkelijk geen idee dat het daar zo koud kan worden. Hoe zijn de temperaturen dan overdag ?
    Fijne en mooie dag morgen, liefs en XX

• 20 Juni 2019 - 12:22

Johan En Bianca:

Wat een avontuur! En jullie zijn pas net begonnen!
    Heel veel plezier en geniet van alle mooie bijzondere dingen (behalve de vliegen dan). Leuk dat wij weer mee mogen genieten!