Toronto City Tour en Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Toronto City Tour en Niagara Falls - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Toronto City Tour en Niagara Falls

Blijf op de hoogte en volg Edith

15 Mei 2016 | Canada, Niagara Falls

Vanmorgen natuurlijk vroeg wakker maar toch 7 uur lekker geslapen na de korte nacht gisteren. Eerst een gezamenlijk ontbijt met onze medereizigers voor de komende 7 dagen in Oost Canada. We hebben een rondtoer geboekt voor de eerste 7 dagen. Gezamenlijk vertrek om 8:30 uur voor de City Tour door Toronto, jammer dat het weer niet echt mee wil werken, temperatuur 6 graden met af en toe miezer regen.
Allereerst naar de waterfront voor een prachtig uitzicht op de skyline van Toronto, jammer dat het winderig was en geen zonnetje te bekennen. Wat achtergrond informatie gedurende de 2 uur rondtoer vooral over de architectuur van veel van de gebouwen. Daarna vertrekken we met de bus richting Niagara Falls, de Highway is afgesloten voor onderhoud dit weekend dus zal het ietsje langer duren, maar wel een mooiere rit langs de oever van Lake Ontario.
Om 13:30 uur komen we aan bij Niagara Falls en we worden afgezet bij de Hornblower, de boot die vaart naar de Falls. Frank besluit dat hij eigenlijk niet mee wil op de boot en blijft boven om wat foto's te maken. Ik krijg voordat ik de boot op ga een roze poncho om je kleren en apparaten te beschermen tegen de "spray". De vaart duurt maar 25 minuten maar het is een "must" om te doen als je toch hier ben! Ik kreeg wel een natte sneeuwbui op mijn bolletje toen ik op de boot stond, hoezo het is voorjaar! Maar gelukkig blijft het de komende 2 uur als we langs de Falls lopen verder droog met af en toe een zwak zonnetje. Aan de overkant van waar wij lopen is het Amerika, en wel New York State, en deze kant is Canada. Ik ben altijd verbaasd hoe veel kracht water heeft. Ze gebruiken de kracht van het water hier voor hydro power en hebben een hele grote dam. Als we weer terug rijden terug naar Toronto gaat de zon schijnen, zal je net zien, maar heerlijk genieten achter het glas in de bus!
We laten ons afzetten downtown Toronto bij de CN Tower en besluiten om onszelf te trakteren op een diner in het 360 graden draaiend restaurant op de bovenste verdieping van de Tower. We genieten van een heerlijk etentje met een fantastisch uitzicht op Toronto eerst met licht en nadat de zon is ondergegaan van Toronto "by night". Morgen vroeg na het ontbijt gaan we Toronto verlaten om naar Ottawa te rijden, dus weer een nieuwe stad om te ontdekken!

• 16 Mei 2016 - 10:15

Mama:

Wij hebben toen een blauwe poncho gehad tegen de "spetters" ik ben het met je eens, als je daar eenmaal bent, moet je dat boottochtje gemaakt hebben! Veel plezier verder! Xx

• 16 Mei 2016 - 10:42

Lia Rook:

Weer mooie foto's gemaakt. Vooral in dat restaurant lijkt het mij gaaf, met een prachtig uitzicht. Ik mis wel een foto van lekker eten, dat hoort bij jullie vakantiefoto's. Maar jullie zijn net op weg, dus dat gaat vast wel goed komen. Een fijne dag vandaag, ik hoop dat jullie beter weer hebben. XX

• 16 Mei 2016 - 13:02

Johan En Bianca:

Het ziet er weer super uit! Geniet weer lekker samen van dit, volgens ons, prachtige land met mooie natuur! Ach, en die regen zijn we wel gewend (het regent bij ons nu trouwens ook)!

• 16 Mei 2016 - 17:33

Emmy:

Hallo Edith en Frank
    Ik wens jullie een super leuke vakantie en zoals altijd, lees ik met veel interesse jullie reisverslagen.. Geniet ervan. Groetjes, emmy

• 16 Mei 2016 - 21:12

Erna:

Lieve Edith en Frank,
    We genieten weer van jullie reisverslagen en foto's, geweldig om zo met jullie mee te reizen.
    Heel veel plezier gewenst en ga vooral genieten van al het moois wat Canada te bieden heeft.
    We hopen dat het weer beter wordt en de zon voor jullie gaat schijnen.
    Liefs en groetjes.
    Chris. Erna en Ruben