Waikiki Beach - Rock a Hula Dinner Show - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Waikiki Beach - Rock a Hula Dinner Show - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Waikiki Beach - Rock a Hula Dinner Show

Blijf op de hoogte en volg Edith

05 April 2015 | Verenigde Staten, Waikīkī

Vanmorgen eerst even lekker uitgeslapen dus pas om 11:00 uur op pad. Eerst heerlijk bij de buurman Lulu's Café lekker uitgebreid ontbeten want het is tenslotte 1e paasdag. We bestellen een omelet met ham en kaas en een portie strawberry pancakes, je moet maar even op de foto kijken hoeveel en hoe groot de pancakes zijn! Geen wonder dat de Amerikanen wat aan de dikke kant zijn! Ik krijg maar één pancake op al zijn ze echt heerlijk en ik neem nog een stuk van de omelet. Frank zegt dat hij best wel trek heeft en uiteindelijk werken we beide porties samen weg. Nu moeten we zeker gaan lopen om de calorieën weg te werken!

We lopen Kalakaua Ave. nu richting Diamond Head af langs de strand promenade. Gisterenavond zijn we de andere kant opgelopen meer richting het centrum van Waikiki. We zien dat het een vrije dag is ook voor de lokale bevolking want deze zijn ook lekker of naar het strand of met z'n allen naar de parken gekomen met hele tenten en schermen en BBQ's en de hele familie. Veel lekkere geurtjes begeleiden ons dan ook op onze wandeling. Diamond Head is de vulkaan op het puntje van het eiland en heeft zijn naam gekregen in de 19e eeuw toen Britse zeelieden in de rotsen van de vulkaan dachten dat ze diamanten hadden gevonden maar dit bleken gewone bergkristallen te zijn. We lopen weer terug via het Kapiolani Park en worden getrakteerd op een Paasconcert van de Royal Hawaiian Band samen met 2 vocalisten, heel leuk zo onverwachts!

We willen morgen met de Hop On Hop off bus mee maar moeten eerst nog kaartjes regelen en kijken welke route we moeten hebben want er rijden er hier drie kleuren rond. Ook rijden er veel andere open bussen rond maar we zijn er achter gekomen dat deze alleen voor de Japanse/Aziatische toeristen zijn want deze rijden van verkoop Mall naar verkoop Mall en maken deel uit van een Tour! Ook hier is veel toegespitst op de Aziatische toeristen, de menukaarten, de folders, de bussen overal zie je Japans!

We eten lekker bij Taormina, een Italiaan, voordat we vanavond om 20:00 uur naar de show "Rock a Hula" gaan in het Royal Hawaiian Center. Over deze show had ik al gelezen want het is toch Hawaiiaans maar met een nostalgische tintje, er treden n.l. ook Elvis Presley, Lady Gaga en Michael Jackson imitators op. Wij hebben genoten van dit optreden, het was goed en strak in elkaar gezet. Persoonlijk vonden wij het optreden van MJ, al leek hij er het minst op, het allerbeste vooral dat voetenwerk en zijn hip action was super! Ze waren zeer streng want er mochten geen video of geluidsopnames gemaakt worden!

Van onze eerste Paasdag hebben we genoten op z'n Hawaiiaans!

• 06 April 2015 - 12:46

Lia Rook:

Leuke foto's, gezellig verhaal. Het water loopt bij het zien van al dat lekkers in mijn mond. Pancake met aardbeien, jammie jammie.
    Staat je leuk dat rieten rokje Edith, ik herken je bijna niet.
    Vrolijke 2e paasdag, XX