Echt onze laatste dag in Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Echt onze laatste dag in Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Echt onze laatste dag in Tokyo

Blijf op de hoogte en volg Edith

04 April 2015 | Japan, Tokio

Vanmorgen de koffers weer ingepakt en bij de receptie gelaten en uitgecheckt. We hebben nog tot een uur of 5 vanmiddag voordat we naar de airport moeten, dus als eerste maar naar de Tsukiji Fish Market. We hadden eigenlijk om 4:00 uur moeten gaan want daar zijn ze beroemd/bekend om n.l. de tuna fish auction! Ze laten per dag 2x 60 mensen binnen om deze handel te bekijken maar dan moet je echt vroeg zijn. Je moet je tevens aan de regels houden want deze mensen zijn gewoon aan het werk! Wij komen wat later en dan is er echt nog best bedrijvigheid en we zien hoe een van de medewerkers een grote tonijn aan het doorzagen is, en ik bedoel ook zagen want hij gebruikt hiervoor een meszaag! We lopen nog door de markt en zien nog wat handelen en ook hoe mooi ze hier de stukken tonijn kunnen fileren voor de verkoop. Frank had zeker een pracht stuk meegenomen als wij thuis waren geweest. Deze markt is weer heel anders dan in Seoul.

Dan terug voor ons laatste bezoek en wel naar Kamakura. Dit is een dorp ongeveer één uur buiten Tokyo, met de JR Line, een kruising tussen een trein en een metro. Hij ziet er uit als een metro maar gaat 3x zo snel. In Kamakura moeten we ongeveer een half uurtje lopen om de grote bronzen Buddha te zien en er is hier veel interesse in vooral in de straten ernaartoe is het flink druk.

Op de terugweg nemen we nog de tijd om de Hasedera Temple te bekijken die omgeven is door prachtig aangelegde kleine Japanse tuinen. Ook lopen we een pad achter de temple naar boven en we hebben een mooi overzicht over het Dorp en kunnen tevens het grote strand van Kamakura zien. De Japaners uit Tokyo gaan hier in de zomer graag naar toe want het is dicht bij de grote stad en geschikt voor een dagje uit.

Dan is het echt tijd om terug te gaan naar ons Hotel en de koffers op te halen want we hebben nog 1 1/2 uur nodig om op de Airport te komen. We nemen een taxi naar het station en dan op de Narita Express in een uur naar de airport. Onderweg begint het donker te worden en worden we getrakteerd op nog een laatste groet aan de bloeiende SAKURA want er staan langs de spoorlijn nog heel veel, jammer wel dat het net te donker is om dit mooi op een kiekje te krijgen. Goodbye Japan voor nu, maar niet voor goed, we gaan zeker nog terug komen in dit land dat nog zo veel moois te bieden heeft!

Momenteel ben ik dit verslag aan het schrijven in het vliegtuig van Delta Air en het is een Boeing 747 en als hij boven de 30.000 foot vliegt heb je gewoon internet verbinding! Als we aankomen in Honolulu is het 9 uur 's-ochtends op 4 april, dus doen we deze dag gewoon twee maal, dit komt omdat we de International Date Line over vliegen. Straks onderweg naar huis verliezen wij deze extra dag weer!

Tot straks vanuit HAWAÏ

• 05 April 2015 - 11:24

Liarook:

0ndanks dat je - op het moment dat ik dit lees - al in Honolulu bent, toch even een reaktie op dit verslag. Bij het zien van de foto's ga ik begrijpen dat jullie zeker nog een keer terug gaan. Wat een mooi land is het al op de foto's, laat staan in het echt.
    Grote voordeel van deze vakantie voor jullie is, dat jullie de komende jaren niet hoeven te gaan verzinnen waar jullie jaarlijkse grote reis naar toe gaat. Eén jaar naar Japan, het andere jaar naar Australie en niet te vergeten een grote reis naar Nieuw Zeeland.
    Enjoy Honolulu, XX