Mt. Fuji NEEN - Koishikawa Gardens - Tokyo Dome - Reisverslag uit Tokio, Japan van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Mt. Fuji NEEN - Koishikawa Gardens - Tokyo Dome - Reisverslag uit Tokio, Japan van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Mt. Fuji NEEN - Koishikawa Gardens - Tokyo Dome

Blijf op de hoogte en volg Edith

02 April 2015 | Japan, Tokio

Gisteravond helemaal aan het uitpluizen gegaan om vanochtend naar Hakone te gaan met de trein waar we hopen om een mooi plekje te vinden om Mt. Fuji goed te kunnen bekijken en mocht de berg in de wolken zitten, wat vaak het geval is in de zomer, dan heeft Hakone veel warmwaterbronnen (onsen) waar wij ons wel een paar uurtjes kunnen vermaken! Eerst met de metro naar Shinjuku waar we over moeten stappen op de Odakyu Railway om verder te reizen in zo'n 90 minuten naar Hakone. We moeten voor deze trein wel een plaatsbewijs kopen en vol is vol. De volgende trein waar we op kunnen reserveren blijkt pas over een uur te vertrekken maar aangezien we nog niet hebben ontbeten komt dat wel goed uit.

Tien minuten voor onze vertrektijd komt de trein binnen en wij lopen rustig naar wagen 3 en onze zitplaatsen. Twintig minuten later staan we nog steeds stil en komt er een mededeling in het Japans waar we niets van begrijpen maar gelukkig is er een dame die dit voor haar medereizigers vertaald. Er is een ongeluk gebeurd op de baan waar onze trein moet rijden en daarom moeten we er allemaal uit en evt. overstappen op de JR Lijn, maar dit is een stoptrein die er 2 keer zo lang over doet! Hebben wij weer! Aan het begin van het perron staan ongeveer 6 personeelsleden van de spoorwegen die aanwijzingen geven wat er nu moet gebeuren. Wij besluiten dat wij dan toch maar niet gaan want het is inmiddels al over 11en en dan hebben we te weinig tijd in Hakone om nog wat te doen voordat we weer terug moeten. Binnen de kortste keren krijgen we zonder problemen ons geld terug en moeten wij onze plannen omgooien.

Dan maar naar de Koishikawa Botanische Tuin dus weer terug naar de metro en op naar Station Korakuen. Als je maar weet welke lijn je moet hebben en het nummer van het station dan wijst het zich vanzelf. Als we uit het station komen blijkt dit ook de halte te zijn van de Tokyo Dome. Dit is een groot overkapt baseball stadion midden in Tokyo en bied plaats aan 55.000 bezoekers, tevens is het hier erg druk vandaag. We komen er achter dat er vanavond een concert is van Tohoshinki een Koreaanse boyband die hier in Japan erg populair is vooral bij de jongedames. Er lopen hier dan ook héél véél opgewonden rond want ze willen allen op tijd zijn voor hun idolen! Ook een giga stand waar de dames allerlei promotie materiaal kunnen kopen. Maar zoals alles hier in Japan gaat dat zeer gestructureerd, allen in een lange rij en per keer zo'n twintig dames naar de verkopers toe! Alles van zwart witte fan jasjes, paraplu's, tasjes, handdoeken etc. noem het maar op, echt niet goedkoop hoor, maar de verkoop gaat geweldig want er zijn al veel dingen uitverkocht.

Aan de overkant van de Dome zien wij een hele grote achtbaan midden op een groot plein en nog veel meer kermis attracties. Wat is dit nou weer?? De achtbaan gaat zelfs door het midden van het reuzenrad! Daarnaast nog een binnen Aquabad en natuurlijk weer een hele grote Mall met winkels en eetgelegenheden. Wat is dit toch een bijzondere stad je valt elke keer weer in een andere verbazing. Goed, genoeg van deze drukte en wij gaan richting de Botanische Tuin.

De tuin ligt op nog geen kilometer afstand en heeft zo'n compleet ander gevoel dan daarnet en dat dit allemaal kan is ongelooflijk. Ook hier is de Sakura nog in bloei maar je kan echt al zien dat het minder mooi is dan twee dagen geleden, ja wat wil je dan ook met dit mooie weer en toch wat wind. We hadden wat meer echte bonsai verwacht maar toch valt het niet echt tegen. Even een paar uurtjes genieten van deze tuin en men kan weer helemaal tegen de "hustle and bustle" van de grote stad!

We gaan daarna ook nog even langs het hoofdstation Tokyo om hier een kijkje te nemen. We hadden gelezen dat het 20 minuten duurt om van de ene kant van het Station naar de andere te lopen. Dit is ook zo maar binnen is het niet echt een mooi gebouw, althans we lopen door lange getegelde gangen, met allerlei zijgangen en het is een wirwar van jewelste. Alles wordt wel duidelijk aangegeven ook in het Engels maar je moet even aan het systeem wennen dat wel. Je moet wel goed te been zijn anders is het een ramp.

Genoeg stappen weer gezet voor vandaag dus we houden het voor gezien en gaan lekker terug naar ons Hotel met de metro, jammer wel van de Spa maar goed we hebben nog 1 1/2 dag hier in Japan.

XXX

• 03 April 2015 - 10:56

Erna:

Jammer dat de reis naar Mt. Fuji niet is doorgegaan. Bij de NS in Nederland kan je zoiets verwachten, maar in Tokio verwacht je dat niet. Gelukkig kunnen jullie daar heel veel andere mooie dingen bekijken. Jullie hoeven je daar niet te vervelen, dat blijkt wel uit de verhalen. Wij smullen hiervan!! Nog even van Tokio genieten en dan op naar Hawaï. Fijne Pasen gewenst.
    Veel liefs van ons xxx