Van Bondi naar Coogee - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Van Bondi naar Coogee - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Van Bondi naar Coogee

Blijf op de hoogte en volg Edith

17 Maart 2015 | Australië, Sydney

Vandaag onze laatste dag in Sydney en wat hebben we nog op ons lijstje staan .... BONDI BEACH natuurlijk! Dus na een goed ontbijt gaan we om 9:30 uur op stap naar Circular Quay om daar op bus 333 te stappen voor een rit van ongeveer 40 minuten naar Bondi. We zien zo nog een klein gedeelte van de buitenwijken van Sydney en dat is mooi meegenomen. Ook de weergoden zijn ons goed gestemd, blauwe hemel en 22 graden!

Aangekomen in Bondi Beach blijven we eerst even lekker bij het paviljoen zitten om dit mooie aanzicht op ons in te laten werken en tevens de mensen en surfers te bekijken. Een prachtig breed en lang wit strand met een park en veel palmbomen, net zoals op de plaatjes.

Dan gaan we beginnen aan de klif wandeling langs de oost kust van Bondi naar Coogee, een afstand van ongeveer 6,5 km. De wandeling is goed te doen maar heeft wel wat trappen onderweg. Maar het biedt zeer prachtige vergezichten op de oceaan, kliffen, rotsformaties, baaien en stranden. We lopen langs Mackenzie's Point (veel surfers), Tamarama Beach, Bronte Beach en Waverley Cemetery - een grote begraafplaats midden tussen de rotsen en zeer indrukwekkend om te zien. Ergens tussen Tamarama en Bronte bij een prachtig uitzichtpunt krijgen we ook nog een hele school dolfijnen te zien die een hele tijd net buiten de kust spelen en zwemmen. Hoop dat deze opnames gelukt zijn met mijn camera?!

Eenmaal in Coogee Beach aangekomen na een rustige wandeling van toch zo'n 3 uurtjes gebruiken we hier een welverdiende lunch voordat we weer aan de terugtocht beginnen. Je kan wel terug met de bus maar ach deze route nogmaals lopen vanuit de andere kant is toch een cadeautje en trouwens goed voor de beweging. Op de terugweg is het iets meer bewolkt en de wind is wat opgestoken maar dat kan de pret niet drukken!

Terug in Bondi nemen we nog een lekker Sneeuwwitje op een van de vele terrassen en genieten van het uitzicht voordat we weer op de bus stappen terug naar de "hustle and bustle" van de Stad. Onze laatste dag zit erop en we hebben gelukkig ons hele "to do" lijstje kunnen afwerken. Nog even een laatste wandeling langs de haven met de MSC Orchestra - cruiseschip in de haven, een verlichte Opera House en de Harbour Bridge en een hapje eten en het is tijd om terug te gaan naar ons Hotel om de koffers te pakken om morgen door te vliegen naar Auckland en de reünie.

We worden opgehaald door John een vriend van mij en verblijven ook bij hem.

SPANNING STIJGT!! Wat ga ik terug vinden na ruim 40 jaar??

• 17 Maart 2015 - 16:05

Mama:

Stoer hoor dat jullie 2 keer drie kilometer hebben gelopen! Niks voor mij!! Morgen op naar New Zealand, ben ook heel benieuwd hoe je het zal ervaren om al je oude schoolvrienden na zoveel jaar weer te ontmoeten! Ik wens jullie een hele fijne tijd en vergeet niet mijn groeten te doen aan John. Heel veel plezier en geniet van alle mooie momenten! Veel liefs en xxx

• 17 Maart 2015 - 19:11

Lia Rook:

Dit was weer heel plezierig om te lezen en de foto's erbij zijn zo mooi. Het is puur genieten voor jullie. Voor morgen een hele goede vlucht en behouden aankomst in het land van Edith, Nieuw Zeeland. XX

• 18 Maart 2015 - 12:31

Caroline:

gaaf hoor, mooie dingen en het is weer genieten jullie verhalen! Spannend, de reünie! Veel plezier!