Eerste dag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Eerste dag in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Sydney

Blijf op de hoogte en volg Edith

11 Maart 2015 | Australië, Sydney

Vanmorgen of liever gezegd vannacht was ik om 4:45 uur klaar wakker dus dan maar spelletje spelen op de I-Pad en wachten op een meer christelijke tijd om op te staan.

Allereerst lekker uitgebreid ontbijt gehad in ons Hotel, heerlijk daar knap je van op en wij kunnen weer de nieuwe dag aan! Als eerste natuurlijk richting de haven gelopen en dat is ongeveer één km. Daar zagen we om 9:00 uur al volop bedrijvigheid en veel boten in en uit varen. Het lijkt een beetje op Rotterdam met zijn oude pakhuizen waar nu allerlei andere bedrijven en huizen in zitten. Ook ligt er een groot cruise schip, de MS Queen Victoria, dus inderdaad net Rotterdam! Vanuit Circular Quay met zijn vele aanlegsteigers zien we de Sydney Harbour Bridge en natuurlijk de Sydney Opera House :-)
We lopen er omheen en van dicht bij is het Opera House crème van kleur en niet wit zoals ik had gedacht. Het is wel een prachtig bouwwerk dat ik nu eindelijk met eigen ogen mag aanschouwen. De toeristen flow is nog niet op gang gekomen, zo vroeg, dus kunnen we het van alle kanten op de "kiek" zetten. Ook zien we dat er groepen mensen over de bogen van de Harbour Bridge lopen, heb gelezen dat dit meer dan 1000 trappen zijn naar de top van de boog! En dan moet je er ook nog voor betalen volgens mijn mannetje.
We lopen ook nog door het district welke ze "the Rocks" noemen, wat hellingachtig met veel oude pakhuis panden, kleine steegjes en straatjes. Zweten is het wel vandaag want het is rond de 26 graden en broeierig.

We lopen terug naar George Street één van de hoofd straten door het CBD Distrikt en pakken bus 555 want dit is een gratis shuttle service voor de bewoners en toeristen. Wij rijden ongeveer 3-4 km door George Street en zien alleen maar winkels, winkels en nog eens winkels! Shoppen kun je hier geweldig! We stappen bij het Stadhuis uit en lopen nu helemaal terug naar ons Hotel door o.a. ook de Chinese buurt.

Terug in het Hotel en even een half uurtje de "oogjes toe" want vanavond hebben we gezellig met Greg Taylor, zijn vrouw en twee jongens gegeten aan de Haven. Greg belde al gelijk na een half uur in ons Hotel om deze afspraak te maken. Hij gaat n.l. niet naar de reünie want is zelf in de week erna jarig - 60 jaar en een groot feest. De eerste klasgenoot dus al gezien hier in Sydney waar hij ook woont :-)

Morgen vliegen we naar Cairns in de vroege ochtend, als een cycloon geen roet in het eten gooit. We zien of horen het wel op de Airport. Nu maar gauw slapen want de taxi staat om 5:30 uur voor het Hotel!

XXX

• 11 Maart 2015 - 13:03

Lia Rook:

Ha, wat fijn, er zijn berichten uit verweggiestan. Heb ze met heel veel plezier gelezen en reis tijdens het lezen een paar minuten met jullie mee. Voor jullie is het al weer bijna donderdag (nog een paar minuten), dus jullie zullen wel in jullie mandje liggen. Nou, mandje, ik vond de foto's van het hotel zeker niet verkeerd. Je kan het rotter treffen !!!!! Geniet ervan, dan genieten wij mee. XX

• 11 Maart 2015 - 17:52

Silvia:

Veel plezier en geniet van alle belevenissen die je weer bij je herinneringen kan zetten (en die nemen ze je nooit meer af!!!)