Eerste vakantiedag is een reisdag. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Eerste vakantiedag is een reisdag. - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Eerste vakantiedag is een reisdag.

Blijf op de hoogte en volg Edith

11 Oktober 2018 | Indonesië, Batavia

Spannend daar gaan we dan, lekker op tijd naar het vliegveld voor onze vlucht naar Jakarta met stopover van 1 1/2 uur in Kuala Lumpur.

We hebben de nachtvlucht dus om 20:50 uur vertrek dan diner aan board en lekker slapen want we verliezen 6 uurtjes op de heenreis. Precies 12 uur later staan we aan de grond in Maleisië na nog een ontbijt in het vliegtuig. We mogen op de airport wat rondlopen en zien lange gangen met winkels rond een centrale ruimte in de vorm van een ster. Weer controle en terug aan board voor het laatste stukje naar Jakarta, hier hebben we weer 1 uur tijdsverschil.

De vlucht naar Jakarta verloopt voorspoedig en we hebben een nieuwe crew voor het laatste stukje. We krijgen weer een uitgebreid diner dus besluit ik toch maar niet het hoofdgerecht te nemen wel het voorgerecht en natuurlijk het toetje want ik zit nog vol. Erna staat te kletsen met een van de bemanningsleden en dit blijkt achteraf de captain te zijn! Waarop zij natuurlijk vraagt of hij niet aan het stuur moet zitten? Nee, zegt hij, ik moet ook af en toe naar het toilet. Hij nodigt haar uit om na de landing even naar de cockpit te komen om daar een kijkje te nemen! Dat laat ze zich natuurlijk geen twee keer zeggen!

Voordat we uitstappen gaat ze inderdaad naar de cockpit samen met Chris en ze mag zelfs even op de stoel van de captain zitten aan de stuurknuppel! Gelukkig staat het toestel stil maar stoer vind ze zichzelf wel, en blij om deze kans te krijgen. Geweldig toch!

Nadat we van boord gaan gauw de koffers halen en door de douane zonder veel problemen. Als we naar buiten komen staan er twee heren heel druk te zwaaien met een bordje met pty van Oers-Kieft dus gelijk onze chauffeur gevonden. Hup het busje in en daar gaan we het drukke Jakarta verkeer in en naar ons Hotel. Het is nog spitsuur dus auto’s, bussen en brommers rijden ons aan alle kanten voorbij. Ze rijden links dus is het even wennen voor ons.

Ons Hotel is in de buurt van het treinstation, Hotel Santika, want morgen vroeg gaan we op de trein richting Jogja, die vertrekt om 8:30 uur en we worden om 7:00 uur opgehaald want we moeten onze voucher nog inruilen voor de tickets.

Nog even wat drinken en een paar snacks, loempia’s en 1 portie nasi met saté kambing, delen bij de pool van het Hotel en we gaan lekker richting ons nestje!

Tot morgen.

• 11 Oktober 2018 - 21:10

Lia Rook:

Net ruim 24 uur weg en nu al een verslag. Edith je bent geweldig. Het leukste wat ik lees is dat Erna en Chris in de cockpit hebben gezeten. Wel niet vliegend, maar toch !!!!! Jaloersmakend voor Dick, want die is o.a. vliegtuiggek zoals jullie weten

Dick heeft kunnen volgen waar jullie vlogen en dan met het reisschema erbij, plus nu al een verslag, dat maakt het erg leuk te volgen.

Zo, jullie worden zo opgehaald. Ik wens jullie een heel fijne eerste echte vakantiedag. XX

• 12 Oktober 2018 - 17:35

Ineke:

Hallo klaviertje vier,
    Wat super leuk dit verslag, ik begrijp dat het best allemaal spannend is. Zeker hoe het allemaal gaat met de tickets. De apparaten zijn anders dan bij ons, maar je bent weer blij als het is gelukt. Wij wensen jullie veel plezier. Veel liefs van ons en ook van Duukie.