Shopping - Hangang Park - 63 City Building - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Shopping - Hangang Park - 63 City Building - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Shopping - Hangang Park - 63 City Building

Blijf op de hoogte en volg Edith

29 Maart 2015 | Zuid-Korea, Seoel

Gisteravond na terugkomst in het Hotel geen verslag meer geschreven want ik ben zo in slaap gevallen met mijn bril nog op mijn neus :-) toch te moe!

In de ochtend vertrokken met de shuttlebus naar het Myeong-dong gebied in de stad waar er veel warenhuizen staan voor wat shoppen. Eerst nog ontbijt en daarna doorlopen naar Shinsegae een gigagroot warenhuis á la Harrods in London, maar deze heeft 16 etages! Onderweg nog de Tommy Hillfiger winkel tegengekomen en voor Mic een foto gemaakt. Shinsegae heeft 10 etages met alle grote shop in shop merken, 2 1/2 hoge etages met verschillende restaurants, 1/2 etage met een dakterrastuin, 1 etage voor admin., een kookstudio, een dansstudio en opleidingsstudio. De onderste 2 etages zijn natuurlijk de foodcourts. We hebben gelezen dat het gemiddelde inkomen van de Koreanen USD 200,- is per maand maar dat is zeker niet te zien aan de prijzen van de goederen want deze zijn niet misselijk! Ik denk dat dit warenhuis drijft op de toeristen en niet de lokale bevolking! We hebben natuurlijk zeer uitgebreid de foodcourts doorgelopen, zo zijn wij dat weten jullie onderhand wel.

Verder gelopen naar warenhuis Lotte, een warenhuis in 2 gedeelten één speciaal voor de jongere generatie en de ander gewoon maar met 3 etages duty free shopping! Ik heb geïnformeerd hoe dit werkte want het krioelde hier van de mensen, alsof het echt gratis was! Men kan hier belastingvrij luxe goederen kopen zolang je een vliegticket en buitenlands paspoort kan tonen. Zodra men hoort belastingvrij gaan ze los .... wij hebben naar de prijzen gekeken en deze zijn op Europees niveau dus hoezo belastingvrij?? Misschien voor Japanse begrippen goedkoop maar zeker niet voor ons! Alles was dan ook geprijsd in USD.

Genoeg genoeg van al die mensen en we laten ons brengen naar Hangang Park, aan de grote Han Rivier, deze loopt dwars door Korea, 500 km lang en eindigd in de Gele zee. De stad Seoul heeft zich van oudsher om de Han Rivier gevormd. Hangang Park is een plek waar veel lokale mensen, vooral op vrije dagen en vandaag is zondag, en toeristen samenkomen om van de vrijheid te genieten. Van hieruit kunnen we ook een korte cruise maken van 30 minuten op de Han Rivier voor een leuk prijsje €10,-. We hebben ons ook kostelijk vermaakt met het kijken naar mensen want hier kan je ook fietsen huren voor €3,- per uur, om langs de Han te fietsen. Het zijn vrij lage fietsen voor de kleine Aziaten dus mensen met lange benen leveren komische taferelen op! Ook mensen die niet goed kunnen fietsen en toch proberen en dan bijna tegen bomen op fietsen!

Na de cruise gaan we nog naar het hoogste gebouw in Seoul het 63 City/Hangwa gebouw. Dit gebouw is opvallend omdat het geheel van goudkleurig glas is en als de zon hierop valt is het net een grote goudstaaf. Op de 59 etage is de Cloud Bar met een prachtig uitzicht dus daar gaan wij een borrel drinken nog voor onze 38-jarige trouwdag (25-3-2015). We nemen een glaasje witte wijn en een piña colada met uitzicht! Jammer dat het een beetje heïig is of stadsmog maar het is prachtig hier te zitten voor één uurtje, ze weten dan ook wel prijzen te rekenen - €50.- voor 2 drankjes je krijgt er wel een bakje pinda's bij! Ach á la we zijn op vakantie!

Terug naar Insadong voor ons laatste dinner in Seoul en nu eten we Wagyu Beef en Pork Belly, zelf klaarmaken op een hete grillplaat. Frank heeft genoten van de Wagyu Beef!

Na deze weer lange dag hebben we alles afgewerkt wat we van plan waren in Seoul en dat is maar goed ook want morgenmiddag vliegen we verder naar Tokyo.
Tot op onze volgende bestemming XXXX

• 30 Maart 2015 - 07:55

Mic:

Nice view! Het gaat maar door die reis van jullie

• 30 Maart 2015 - 10:27

Lia Rook:

Poeh-poeh, wat een verhalen allemaal. How to see a big part of the world in 5 weeks. Ask fam. van 0ers, they know.
    En als jij dat op papier al met zoveel enthousiasme zet, dan ben ik zo benieuwd naar al jullie echte verhalen.
    Die prijzen daar zij wel heftig zeg, 50 euro voor 2 drankjes. Ik had spontaan gelijk geen dorst meer. Die koreanen zijn slim "hoe ruk ik de toerist een financiele poot uit". XX

• 07 April 2015 - 11:34

Denise:

wat een ervaringen in een korte tijd!! Gaaf hoor, maar denk dat je straks een paar weken moet bijkomen ;-)
    Weekendje londen is er niks bij!