Weer terug in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Weer terug in Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Weer terug in Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Edith

23 November 2023 | Argentinië, Buenos Aires

We zijn weer terug in Buenos Aires na nog 2 lange vaardagen naar Ushuaia. De zee en het weer hebben niet echt meegewerkt want we hadden een flinke tegenwind op de terugweg en de boot heeft nog flink geschommeld. We kwamen dan ook pas om 6 uur in de ochtend aan in Ushuaia en hebben ‘s-nachts door het Beagle Kanaal gevaren dus er niet heel veel van kunnen zien. De koffers moesten voor het ontbijt klaar staan voor de hut zodat ze op de kant konden worden getakeld. Wij hebben ons het laatste ontbijt nog goed laten smaken voordat we om half 9 van de boot gingen. Even checken of alle bagage wel de bus in ging die ons naar het vliegveld bracht. Nog de laatste bedankjes en groeten voor de expeditie staff en crew van de boot die vanmiddag weer vertrekken met een nieuwe lading mensen en daar gingen we dan. We hadden de vlucht van 13:15 dus was het wachten op de airport. Een aantal van onze medepassagiers vlogen met dezelfde vlucht terug van Aerolineas Argentinas die helaas ruim een half uur vertraging had. De vlucht ging voorspoedig al werd het vliegtuig weer met een flinke smak op de landingsbaan gekwakt, misschien hun vlieg stijl?! De koffers waren er zo en zo ook de chauffeur die ons naar het Hotel moest brengen.

We hebben weer een reis van onze “Bucket list” kunnen afstrepen, al moet ik zeggen dat we tijdens de trip met de veel bereisde medepassagiers hebben gesproken en onze Bucketlist is gegroeid in plaats van afgenomen. Hahahaha!

Nadat we hebben ingecheckt in het Hotel zijn we een stukje gaan lopen in de buurt en in een leuk klein restaurantje op het terras gegeten. Ja we hebben niet geluncht en op de vlucht kregen we alleen een muesli yoghurt reep en wat te drinken, dus geen behoorlijke lunch zoals wij gewend waren. Het was wel zeer aangenaam om op een terras te zitten in ons t-shirt met 28 graden in plaats van met een dikke jas in de wind en 4 graden. En ook de steak van Frank smaakte weer uitstekend. We moeten alleen weer wennen en één portie eten voor ons tweeën bestellen want de porties zijn hier veel te groot voor ons. Ik moet nog wel weer wennen aan mijn landbenen want ik ben nog een beetje licht in het hoofd dus maar op tijd naar bed in een groot 2-persoons bed dat stil staat!

• 24 November 2023 - 10:43

Timo:

Lijkt me lekker om weer land onder de voeten te voelen. En fijn dat die bucket list weer is gegroeid, zo kun je blijven dromen en doen. Ben benieuwd naar de nieuwe emmertjes[e-1f60a] Veel plezier nog even in het Zuid-Amerikaanse Parijs!

• 24 November 2023 - 11:57

Erna:

Goed te lezen dat jullie weer veilig aan land zijn. Ik snap die wiebelige benen best wel!

Ik ben heel benieuwd wat jullie volgende reis gaat worden. Zal wel spectaculair worden denk ik[e-1f609]Nog veel plezier in Buenos Aires.

Dikke knufs van ons [e-1f970][e-2764]️