Kaapstad in vogelvlucht - Reisverslag uit Capetown, Botswana van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Kaapstad in vogelvlucht - Reisverslag uit Capetown, Botswana van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Kaapstad in vogelvlucht

Blijf op de hoogte en volg Edith

04 September 2022 | Botswana, Capetown

Weer heerlijk geslapen en om 8 uur zitten we aan het warme ontbijt. De zon is al lang op en de weersvoorspellingen zijn niet al te best?! De Tafelberg is niet te zien, ze is nu helemaal in de mist gehuld, dus moeten onze plannen bijgesteld worden. We praten met de meneer achter de receptie en het plan om een beetje in de omgeving rond te lopen is ook geen goed idee op zondagochtend. Iedereen is vrij en het is veel stiller op straat. Plan weer bijstellen! We laten een taxi komen en onderhandelen met de chauffeur dat hij ons naar een paar plekken in de stad brengt en dus een halve dag ter onze beschikking is.

Allereerst gaan we naar de Waterfront waar we wat rondlopen. Het is 100% verschil met onze tijd in de bush. Heel veel boten die beschikbaar zijn voor rondvaarten, o.a. naar Robben Island waar Nelson Mandela gevangen is gehouden. Langs het water in de haven heel veel souvenier winkels met kleurrijke spullen te koop en daartussen natuurlijk ook de nodige restaurants. Midden op het plein zelfs een grote TV scherm met een soort kleine arena eromheen. Prachtig beschilderde neushoorns en jammer genoeg word een gedeelte opgeknapt dus staan er houten schuttingen dat het beeld enigszins verstoord. Het weer is ons ook niet goed gezind en de wind steekt op en de lucht betrekt, de eerste regendruppels in 10 dagen vallen. Gelukkig is er ook nog een hele grote overdekte Mall met prachtige winkels, alle grote merken zijn aanwezig en nog veel meer voor mij minder bekende. Dus dan maar daar een kijkje nemen, het was niet echt de bedoeling om te gaan shoppen vandaag maar ja, dat weer, we moeten dus wel. In plaats van dat de regen overtrekt gaat het nog harder plenzen en waaien als we naar Bo Kaap rijden, een gedeelte van de stad met pittoreske fel gekleurde huizen. Het doet mij denken aan de huisjes in de binnenstad van Willemstad. Jammer genoeg zijn de weergoden ons nog steeds niet goed gestemd en blijft het regenen en gaat het nog harder waaien. Dan maar weer terug naar de overdekte Mall aan het water. Vanuit de Mall zien we dat de zeer woelige en onstuimige zee en de boulevard erlangs nu echt geen optie zijn voor ons.

Om 4 uur zitten we dan in een leuk restaurantje aan het water voor een late lunch of vroeg diner, het is maar hoe je het bekijkt. We nemen nog een lekker flesje Zuid Afrikaanse wijn erbij en toasten op de heerlijke vakantie.

Terug naar het Hotel en gauw even douchen en haren wassen, inpakken en klaar staan voordat we om 8.30 uur worden gehaald om naar het vliegveld te gaan. Inchecken gaat heel snel en daar zitten we dan helemaal klaar voor de terugvlucht net voor middernacht, die trouwens nu 1/2 uur is vertraagd.

We krijgen nog een maaltijd met een lekker glaasje wijn, net nadat we zijn opgestegen en daarna wordt het rustig en slapen de meeste passagiers om ons heen. De vlucht van 10 1/2 uur gaat snel voorbij met alleen één keer wat turbulentie. We vliegen in een rechte lijn naar boven en komen precies op de geplande tijd op Schiphol aan. De taxi chauffeur belt al dat hij aanwezig is en wij gaan met de bagage naar buiten bij de vertrekhal waar wij hem ontmoeten. Bij de ingangsdeuren is het een chaos van mensen en buiten staan er rijen van 3 dik?! Ik dacht dat de vakanties al voorbij waren maar hier is de drukte echt nog niet voorbij. Gelukkig hebben wij onze chauffeur snel gevonden en rijden wij weg uit de gekte bij Schiphol!

Dit is mijn laatste “post” voor deze fantastische Afrika vakantie en ik hoop dat jullie een beetje hebben kunnen meegenieten van alles wat wij gezamenlijk hebben beleefd.

Dank allen voor de leuke commentaren en misschien tot de volgende reis die gepland staat voor november.

• 06 September 2022 - 16:27

Evert En Immy Franse :

We hebben genoten van de verslagen. Het was alsof we erbij waren, zo beeldend geschreven. Dank je wel dat we mochten "meereizen ".

• 07 September 2022 - 11:19

Emmy Matthijssen:

Weer genoten van jullie reisverslagen.
    En fijn om weer gezond thuis te zijn.
    Zit nog in het ziekenhuis maar ga straks naar huis met een nieuwe heup. Daarna revalideren.
    Groetjes, Emmy

• 07 September 2022 - 14:48

René:

Bedankt dat ik deelgenoot mocht zijn van de mooie verhalen over jullie Afrika reis!
    Jullie hebben veel moois gezien en meegemaakt. Hopelijk binnenkort nog een 'live' verslag van Erna en Chris met mooie foto's erbij.
    Groetjes