Kuala Lumpur stad - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur stad - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur stad

Blijf op de hoogte en volg Edith

03 November 2018 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanmorgen oogjes open en vanuit mijn bed kan ik de Petronas Towers zien in het prachtige ochtendlicht, oh ja wij zijn in Kuala Lumpur en niet in Rotterdam.

Het is ook Deepavali Festival, het festival van licht, een van de grootste Hindu festivals die 5 dagen duurt, de huizen en kantoren worden gepoetst, gedecoreerd met lichten en felgekleurde platen van zand op de grond, beetje het Hindu kerstfeest. Ook zijn de mensen vrij dus veel mensen zijn de stad uit dus het is een stuk rustiger in het verkeer, wel druk in de grote Malls.

Het heeft geregend dus met een hoge luchtvochtigheid is het flink zweten geblazen toen we naar de Petronas Twin Towers hebben gelopen, 20 minuten. Veel eettenten en restaurants onderweg, dus we hebben keuze zat. De grote Mall in de voet van de Twin Towers heeft alle grote merken Dior, Ermenegildo Zegna, Calvin Klein, Ralph Lauren. Één etage lager de meer betaalbare merken zoals Banana Republic, Coach en Boss. Al met al 5 etages met winkels dus voor ieder wat wils, echt Europese winkels maar dan 3x zo veel! Buiten is nog een prachtig park aangelegd met fonteinen en waterpartijen en een speeltuin voor de kids.

Vanuit de Mall naar één van de stations van de monorail gelopen waar we een kaartje hebben gekocht voor het volgende station en vervolgens tot het eindpunt aan de ene kant en het eindpunt aan de andere kant zijn meegereden. Volgens de jongens in het hotel zolang je niet het station af gaat kan je heen en weer gaan en een stukje van de binnenstad bekijken van 10 meter hoogte! Er is geen controle dus kan dat! Daarna bij het Hard Rock Café een late lunch genomen, deze is naast ons Hotel, en terug naar de kamer want die klamme hitte is toch erg afmattend en trouwens het is weer begonnen met regenen. Dus even liggen en dan is het opeens 2 uur later en donker aan het worden??!

Vanavond bij de fonteinen in het park bij de Twin Towers is er een water lichtshow dus daar gaan we eten en de show van 15-20 minuten bekijken. De Mall sluit om 22:00 uur en dan regent het weer behoorlijk dus wij pakken een taxi terug naar het Hotel, de prijs is opeens wel verdubbeld vanwege de regen!

• 04 November 2018 - 15:39

Timo:

.....en Kuala Lumpur kan ook weer van het lijstje worden afgestreept

• 04 November 2018 - 15:42

Timo:

...wat een variatie weer deze vakantie en een mooie afsluiting van de reis.
    Groet vanuit een met herfstzonnetje overgoten Kualansingerland!
    Timo