Mykonos - Reisverslag uit Mikonos, Griekenland van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Mykonos - Reisverslag uit Mikonos, Griekenland van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Mykonos

Blijf op de hoogte en volg Edith

21 Juni 2017 | Griekenland, Mikonos

Vanmorgen om 7:00 uur zien we inderdaad het eiland Mykonos opduiken in de verte en de witte huisjes gebouwd tegen de heuvels aan is het eerste wat ons opvalt, echt zoals je altijd Griekenland op de plaatjes ziet. Er is zeer weinig bekend over de historie van dit eiland en pas in de 16e eeuw werd bekend dat het eiland een onderkomen was voor piraten. Later werd het eiland belangrijk voor handel en voor militaire doeleinden. Er is een buurt op het eiland bekend als Little Venice omdat de huizen direct aan het water zijn gebouwd net als in Venetië.
We hebben vandaag lekker de hele dag de tijd om Mykonos te bezoeken dus eerst maar een stevig ontbijt voor we van boord gaan om 10 uur en gelukkig is iedereen weer opgeknapt. Zodra we een stukje de kade aflopen kunnen we kaartjes @ €2,- pp kopen voor een soort waterbus die ons in 10 minuten naar het centrum brengt, lopen is het zo'n 2,5 km. We worden inderdaad gedropt in het centrum en lopen eerst heerlijk rond te snuffelen in de kleine winkels die te vinden zijn in de kronkelende steegjes. Heel veel witte muren en kleding dus dit lijkt op een hele witte stad. Iets boven op een heuvel staan ook nog eens de bekende Griekse molens die men zeker kent als je naar Santorini ben geweest.
En als we vanuit de molens naar beneden richting water lopen zien we het deel dat bekend staat als Little Venice. Iedereen probeert dan ook selfies te maken met de molens en Little Venice en wij natuurlijk ook, ja wij zijn toch ook toeristen vandaag. We hebben een zeer gezellige plek gevonden om te lunchen onder prachtig gekleurde bougainvilles. Vis is vandaag aan de orde van de dag dat begrijpen jullie natuurlijk wel. Wij krijgen dan ook een grote schaal te zien met "the catch of today", hmmm lekker lobster, red snapper, breem en nog veel meer! Ze vertellen ons dat ze ook deze vissen in een zoutkorst kunnen klaarmaken en serveren, nou dat is precies wat we zoeken natuurlijk, dus zo gezegd zo besteld! Nog 2 schalen met Griekse salade erbij en wat gegrilde sardines, gegrilde inktvis, champignons met truffelsaus en garnalen in een tomaten saus als voorgerechten om te delen en wij hebben zitten smullen met z'n allen! Traktatie van de kinderen nog voor onze huwelijksdag en deze reis. Gelukkig houdt iedereen van vis! Oscar nog niet maar dat komt nog wel want die heeft lekker z'n boterham gegeten en ligt in de wagen in de schaduw te slapen.
Daarna lopen we nog wat door de kronkelende steegjes en kopen nog het een en ander en dan weer richting haven en de taxi standplaats want vanmiddag is strandmiddag. We hebben begrepen dat San Stefano een leuk zandstrand is met een restaurant en parasols op het strand dus daar gaan we maar vanmiddag zwemmen en zonnen en het is ook niet heel ver van waar het cruiseschip ligt aangemeerd. Genoten hebben we, geregeld een drankje, zwemmen in het koude water, maar heerlijk als het zo warm is, en gewoon relaxen met z'n allen. De 2 jonge dames hebben zich nog lekker laten masseren op het strand, deed mij heel erg denken aan Bali, dus al met al een volle dag met een "gouden randje", zou mijn vriendin zeggen.
We eten nog wat kleinere lokale gerechten zoals souvlaki etc en dan is het al 20:00 uur en de hoogste tijd om spullen te verzamelen en terug te lopen richting schip, we moeten wat omhoog lopen en kunnen dan ook mooie foto's maken van de boot.
Terug aan boord even gauw douchen en dan lekker op het achterdek onder het genot van een drankje ons vertrek afwachten om 22:00 uur met een prachtig uitzicht op een verlicht Mykonos.
Er is nog live muziek en ballroom dansen op dek 2 dus daar gaan we vanavond maar een kijkje nemen. Bij Michael gaat dat dansen toch weer kriebelen en omdat Baigal niet wil dansen omdat ze zogenaamd dit niet kan is zijn moeder verplicht om maar met hem mee te doen. Het is voor mij even wennen dat ik niet mag leiden maar het gaat best oké samen al volgt zijn moeder niet helemaal zoals ze zou moeten!
Dan lekker naar ons bedje en morgen een hele dag op zee want we moeten alweer naar het noorden varen richting Dubrovnik, onze laatste stop voor Venetië.

• 23 Juni 2017 - 09:25

Erna:

Wat een heerlijk verslag weer. We zitten gewoon mee te genieten! Lekker gezellig vis eten met z'n allen en genieten van het prachtige uitzicht. Dit zijn de foto's die we willen zien. Gelukkig dat iedereen weer opgeknapt is. Goede reis verder. Veel liefs van ons xxx

• 23 Juni 2017 - 10:49

Lia Rook:

Zo, dat is voor mij lekker wakker worden. Op de pc kijken en dan het heerlijke verslag lezen van jou. Blij te horen dat iedereen weer happie-de-peppie is. Als ik die foto's zie begrijp ik weer waarom ik Griekenland zo geweldig vind. De sfeer spat gewoon van bepaalde foto's af. Fijn dat jullie zo genieten. XX

• 23 Juni 2017 - 14:44

Patty:

Gelukkig iedereen weer op de been! Wat een heerlijke verhalen toch weer. Ik zag ook leuke fotos op fb van Michael. Geniet er maar lekker van allemaal!!!