Corfu - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Corfu - Reisverslag uit Kérkyra, Griekenland van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Corfu

Blijf op de hoogte en volg Edith

19 Juni 2017 | Griekenland, Kérkyra

Corfu is een van de meest noordelijke eilanden van Griekenland en ligt aan de mond van de Adriatische Zee. We varen inderdaad tot 15:15 als we het eiland voor ons zien liggen. We zien links van het schip de hoofdstad Kerkyra liggen met een oud Venetiaanse fort op een een helling erachter. De zee is prachtig helder en blauw en de temperatuur is weer een paar graden gestegen en er staat weinig tot geen wind, dus warm!
Fleur heeft wat last van haar buik in de ochtend en we weten niet zeker of zij iets verkeerds heeft gegeten of dat zij een beetje zeeziek is dus geen warm ontbijt voor haar, ze moet er even niet aan denken. Ze besluit na wat rust totdat we aanmeren toch mee te gaan van boord om de stad te bezoeken. Alle passagiers hebben zin om van boord te gaan dus het is even dringen om van het schip te komen als we aanmeren. We kunnen met een gratis shuttlebus naar de oude stad worden gebracht, een afstand van iets meer dan 4 kilometer, maar het zijn Grieken tenslotte dus er staan ongeveer 15 bussen langs de kade maar deze zijn zeker niet ingehuurd voor ons dus zijn er ook geen chauffeurs. Waar is toch dat geld gebleven wat wij telkens aan Griekenland geven??? Goed we besluiten dan ook maar een stukje richting de uitgang van het havengebied te lopen en gelijk te kijken of Fleur last heeft van zeeziekte want dat moet over zijn als zij weer op vaste land staat! Helaas voor haar is dat niet het geval, we kunnen gelukkig 2 taxi's aanhouden en laten ons voor €10,- lekker naar de stad rijden zonder ons in die overvolle gratis bussen te wurmen.
Eenmaal in de oude stad lopen we nog wat door de straatjes en steegjes en dan is het half 5 en wil Oscar eigenlijk wel zijn avondeten, dus op een terrasje, hij aan de "prak" en wij aan de borrel. Hij heeft niet zo'n haast met eten en dat zal toch misschien ook komen door de warmte, dan heb je zelf ook weinig trek toch?! Fleur voelt zich toch niet helemaal fit dus besluit het gezinnetje lekker terug te gaan naar het schip om 18:30 uur. Ook Doug begint wat last van zijn maag te krijgen?! Als dat maar niet doorzet jongelui.
Wij lopen nog wat door de oude stad nadat wij hebben besloten dat het misschien niet zo verstandig is om de 4 kilometer terug naar het schip te lopen met de knie van Frank, en met deze hitte. Mic en Baigal willen nog naar het nieuwe fort lopen maar helaas zijn vandaag de hekken om 15:30 gesloten. Dus nog wat pampers voor Oscar en een ijsje en houden wij het ook voor gezien en laten ons om 19:30 uur terug rijden naar het schip. We hadden eigenlijk net iets te weinig tijd om en de oude stad te bekijken en nog iets daar te eten. We moeten om 20:30 uur uiterlijk weer aan boord zijn voor vertrek om 21:00 uur.
Bij terugkomst op het schip horen we dat Doug met koorts zijn bed is ingedoken en Fleur eet nog wel met ons mee maar ook nog niet van harte. Ja, dat krijg je er van D als je een paar dagen voor ons vertrek nog aan de boemel gaat tot diep in de nacht? Of is het gewoon toch het andere eten? Jammer, maar hopen dat hij opknapt na een goede nachtrust. Na het eten nog een lekkere borrel bij een van de optredens vanavond en dan zijn Baigal en ik nog de enige "die hards" die nog naar de finale van het karaoke gaan kijken vanavond. Al met al best veel optredens en een paar ervan zijn best goed, tot onze verbazing, maar ook een paar super slechte, misschien te overmoedig door de drank?
Het bedje roept en morgen hopen we weer allemaal fris en fruitig te zijn!

• 20 Juni 2017 - 09:23

Caro:

Het klinkt allemaal als een heerlijke ontspannen en zonnige vakantie. Beterschap voor de ziekenboeg! xx

• 20 Juni 2017 - 10:19

Lia:

Het is bij jullie dus net zo heet als bij ons. Hier is het ook een kwestie "verstand op nul en vooral niet teveel of niks doen".
    Je schrijft dat Douglas koorts heeft, maar hij was toch met jouw verjaardag ook aardig in de lappenmand. Wat ontzettend vervelend en sneu voor hem en Fleur dat ze beiden ziek zijn. Ik zal duimen dat ze snel weer hersteld zullen zijn.
    Jullie hebben weinig tijd gekregen om Corfu te bekijken, jammer (denk ik).
    Dikke XX en snelle beterschap

• 20 Juni 2017 - 21:52

Erna:

Hoi lieverds. Wat jammer dat Douglas en Fleur ziek zijn. Ik hoop dat ze snel opknappen en dat ze kunnen genieten van die mooie reis. Ook voor Frank beterschap met zijn knie. Jullie hebben wel prachtig mooi weer. Het is hier ook 30 graden pfff. Maar we gaan niet klagen.E ik denk dat de Grieken nog niet genoeg geld hebben gekregen. Zeg ze maar dat er weer een schip met geld onderweg is. Misschien snappen ze het...Wij wensen jullie nog heel veel plezier en vooral beterschap. Dikke knuffel van ons xxx