Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Venetië - Reisverslag uit Venetië, Italië van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Venetië

Blijf op de hoogte en volg Edith

17 Juni 2017 | Italië, Venetië

Vanmorgen was het zeer vroeg dag! Om 5:20 opstaan en gauw douchen want de taxi staat om 6:00 uur voor de deur. Laat onze chauffeur, Jacqueline toch een dame van de tijd zijn en om 5:50 staat zij er al. Koffers naar beneden en daar gaan we dan. Eerst Baigal en Michael ophalen daarna Fleur, Oscar en Douglas en om iets over half 7 zijn wij onderweg naar Schiphol. Zaterdag is het rustig op de weg en om 7:15 staan we bij de vertrekhal. Inchecken gaat zeer voorspoedig en nog de laatste paar boodschapjes en op naar onze plane. We vertrekken met een half uurtje vertraging dus om 9:35 vanwege de drukte op Schiphol in een volle plane. De vlucht loopt voorspoedig en we zijn om 11:10 uur op de luchthaven in Venetië. De koffers zijn gauw gevonden alleen is het wachten op de buggy van Oscar.
Volgens de papieren van Cruisewinkel.nl hebben we een transfer naar de haven maar helaas hebben we geen voucher hiervoor en staan wij ook niet op hun lijst, echt iets voor ons weer! We kijken nog of er iemand staat met onze namen op een bordje bij de uitgang maar dus niet! We besluiten buiten dan maar een eigen taxibusje te nemen naar de haven voor €45,- want dat gesleep met bagage en die kleine man is ook niks! Het is in ieder geval heerlijk warm en zonnig dus dat begint al goed.
Bij de cruise terminal aangekomen zien we nog 4 schepen liggen, 2 MSC, 1 Royal Caribbean en een AIDA en gelukkig onze Costa Luminosa. Fleur, Douglas en Oscar krijgen voorrang maar wij moeten op onze beurt wachten in de grote hal. Dan krijgen we een tekstje van Doug "wij zitten al boven op dek aan het lunch buffet :-)" Wij staan dan net in de rij om ook ingecheckt te worden.
We hebben aan boord 3 hutten naast elkaar aan de voorkant van het schip en lekker met een balkon. Ook onze kleine man heeft zijn eigen kinderbedje dus dat is wel goed geregeld gelukkig. De kinderen besluiten na overleg nog een paar uurtjes Venetië in te gaan want wij vertrekken pas om 20:00 uur vanavond. Frank en ik blijven achter met Oscar want Frank heeft gisteren zijn knie verdraaid en dat doet toch wel zeer dus maar even rustig aan. Wij moeten nog deelnemen aan een veiligheid drill maar gelukkig duurt dit niet superlang want met een reddingvest aan op een gedeeltelijk zonnig dek en met Oscar op de arm is toch wel zwaar. Voor de rest van de middag hebben we samen met Oscar het schip een beetje lopen onderzoeken, waar wat is en die kleine keek z'n ogen uit! Om half-7 gaat het light uit voor de kleine man want die slaapt heel rustig in zijn buggy terwijl wij nog een borrel drinken aan het zwembad.
We hebben gelukkig ook een tafel in de eetzaal met z'n 7-en en lekker bij het raam dus dit is wel uit te houden zo voor de rest van de week. Nog een night cap in een van de bars aan boord en om half-11 houden we het allemaal voor gezien.
Morgenochtend komen we al vroeg aan in Triest dus dan gaan we wel weer ontdekken wat daar te beleven is.

• 18 Juni 2017 - 08:17

Patty:

Wat geweldig met zijn allen. Best bijzonder ook. Ga lekker genieten en sterkte met Franks knie!

• 18 Juni 2017 - 09:56

Timo:

"Heb je wel gehoord van de zeven, de zeven..."
    Klinkt goed allemaal, behalve Frank z'n knie dan...gelukkig worden jullie gevaren en zijn jullie niet met de waterfiets ;-) Heel veel plezier en beterschap aan Frank!!

• 18 Juni 2017 - 10:30

Lia Rook:

Jullie moeten gewoon een vrijstelling krijgen om aan die veiligheidstoestand deel te moeten nemen. Jullie zijn ervaren cruise-gangers.
    Het klinkt allemaal weer erg leuk. Alleen heel vervelend van Frank zijn knie. Hoe kwam dat nou ? Ik hoop dat dat snel over is.
    Voor Frank, maar vooral voor Douglas, happy fathers-day. Voor Douglas de 1e keer.
    Have fun, enjoy en voor allemaal een dikke X

• 18 Juni 2017 - 20:32

Johan En Bianca:

Heel veel plezier met z'n allen!! En beterschap Frank, hopelijk is het snel over en kun je weer overal naar toe wandelen!! Groetjes vanuit een zeer warm Nederland.