Vertrek - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Vertrek - Reisverslag uit Rotterdam, Nederland van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Vertrek

Blijf op de hoogte en volg Edith

13 Mei 2017 | Nederland, Rotterdam

Vanmorgen op tijd op want we gaan vandaag over de Erasmusbrug met ons koffertje naar de overkant om op de MS Rotterdam te stappen om mee te varen naar Noorwegen. Ja, zo vaak heb ik voor het raam gestaan of op de kade en de cruise boten zien vertrekken maar nu zie ik het ook eens van de andere kant, vanaf de boot dus!
Veel passagiers stappen aan boord hier in de cruise terminal dus we horen veel Nederlands om ons heen. De wachttijd valt wel mee en "9 dark blue" dat zijn wij dus worden als een van de eerste omgeroepen, het omroep systeem in de cruise terminal kan wel een upgrade gebruiken want in die grote hal is het slecht te verstaan! Paspoort controle, en gezondheidsverklaring worden gecheckt en we krijgen de sleutel van onze hut of Stateroom zoals het aan boord heet. We zitten op deck 7, navigation deck, aan de linkerkant van het schip aan de achterkant, Stateroom 7068. Erna en Chris in de kamer naast ons in Stateroom 7064. De koffers staan al in de hut als we aankomen en dus even op ons balkon kijken wat het uitzicht is, niet gek want we kunnen zo de brug en ons flatgebouw zien, dus toppie, niets te klagen. De tussendeur van het balkon wordt geopend door onze kamerjongen en we kunnen zo overlopen naar onze "buren"!
Om kwart over drie krijgen we nog de gebruikelijke veiligheids drill waarbij alle passagiers naar hun plekje moeten gaan bij de reddingsboten in geval van nood. Gelukkig loopt alles gesmeerd en mogen we weer terug naar onze hut en zijn er geen passagiers zoek! Dus tijd voor onze champagne, ja dit moeten we toch vieren en het is inmiddels 16 uur geweest dus borreltijd. Om kwart over 4 vertrekken we na 3 toeters van de scheepstoeter en daar gaan we de waterweg af naar Hoek van Holland en open zee. Onderweg komen we nog de MS Nordic Getaway tegen die richting de Wilhelmina Kade vaart voor een bezoek aan Rotterdam. Na nog de koffers uitpakken, Lia en Dick gezien te hebben op de pier in Hoek van Holland, en een drankje op het achterdek gaan we om 20:00 uur naar het 5e dek en de eetzaal waar wij aan tafel 21, gereserveerd voor ons 4-tjes plaats nemen. Het is druk in de eetzaal en iedereen is in uitgelaten stemming, ze hebben er allen zin in en wij natuurlijk ook.
De weersverwachting is niet heel gunstig volgens de app maar toch maar hopen dat het droog blijft en het zicht goed is voor de komende dagen! We hebben morgen één hele dag op zee, dus op Moederdag varen we de hele dag en wie weet wat we nog te zien krijgen!