Elewana - Kilindi - Reisverslag uit Kilindi, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Elewana - Kilindi - Reisverslag uit Kilindi, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Elewana - Kilindi

Blijf op de hoogte en volg Edith

29 Oktober 2016 | Tanzania, Kilindi

Vandaag dus vertrek van Stone Town naar Elewana- Kilindi dat is helemaal naar het noordelijkste puntje op het eiland en onze laatste 3 nachten op Zanzibar. Om 10 uur staat onze chauffeur met de auto voor het Hotel en nemen we afscheid van Stone Town. Ik wilde gisteren bij de Spice Tour nog wat vanille bonen kopen maar helaas hadden zij die niet, dus ik vraag aan de chauffeur of hij nog even wil stoppen bij de lokale markt want daar had ik ze wel gezien. Hakuna matata, geen probleem dus we stoppen nog bij de markt, het heeft een beetje geregend in de nacht dus het is echt drukkend warm. Ook is het zaterdag dus heel druk op straat en op de markt, de lokale bevolking is ook vrij dus gaan ook inkopen doen. Helaas is het mannetje van gisteren er niet of althans staat niet op dezelfde plek dus moet ik naar een andere gaan. Ik probeer een grote zak te kopen voor €4,- maar daar trapt hij mooi niet in, ik kan alleen een kleinere zak met vanille bonen krijgen voor die prijs. Het is begin van de dag dus nog alle kansen om te verkopen dus moet ik er maar genoegen mee nemen, iets is beter dan niets. We rijden door verschillende dorpen onderweg en bij één zien we heel veel mensen onder een soort paviljoen zitten en ze zijn allen heel kleurrijk gekleed. Onze chauffeur vertelt ons dat dit een huwelijksceremonie is, helaas mogen we hier niet stoppen want ik had graag gezien hoe de bruid eruit ziet. Twee dorpen verder zien we ook veel mensen op straat maar heel anders dan de eerste en de chauffeur vertelt ons dat deze mensen bij elkaar zijn voor een begrafenis, ja de een zijn leven begint en bij de ander is het het einde.
Na ongeveer een uurtje rijden slaan we van de geasfalteerde weg af en krijgen we nog een kwartiertje weer een Tanzaniaanse massage, hobbel de bobbel weg. We zien een groot hek en hier wordt open gedaan door 2 beveiligers en we rijden een groot groen landgoed binnen. Iets verder is de ingang en we worden welkom geheten door onze gastvrouw hier Kayla, een jonge Zuid Afrikaanse dame. We krijgen een heerlijke ijsthee en zij neemt ons mee naar de centrale ontvangstruimte, maar niet voordat we eerst genieten van het prachtige uitzicht. Het is hier een stuk heter dan in de stad en zij vertelt ons dat het vanmorgen regelmatig heeft geregend dus het is heel benauwd weer. Het loopt met straaltjes van ons gezicht en lijf af en we zijn benieuwd of we dit weer 3 dagen krijgen. Puf puf puf......
We worden voorgesteld aan Daudi en deze jonge man is verantwoordelijk voor alles wat we mogelijkerwijs nodig zullen hebben tijdens ons verblijf in Kilindi. Hij gaat ons dan ook voor naar ons verblijf, en ik noem het verblijf want een kamer kan je het niet noemen. We hebben drie grote koepels, één om slapen, één om te douchen en één om te chillen! We blijken de honeymoon suite te hebben en ik ga eerst een half uurtje rustig zitten om alles op mij in te laten werken! Wat een geweldige afsluiting van een bijzondere vakantie. Alle koepels hebben een prachtig uitzicht op de baai en het strand, en we hebben zelfs een WC with a view.
We gebruiken hier de lunch en ze hebben zeer veel vis en zeevruchten op het menu, helemaal "spek naar mijn bekje". Na de lunch gaan we weer naar ons verblijf en gaan heerlijk in een van onze kleine pools zitten om verkoeling te krijgen want het is hier ruim 30 graden.
Vanavond wordt ons diner geserveerd rond het grote zwembad en hebben ze alles verlicht met lantarens, helemaal geweldig. Het eten is hier ook top en ik heb al tegen de kok gezegd dat ik hem mee wil nemen naar huis. We gaan zo lekker slapen maar terwijl ik dit schrijf staan nog steeds de druppels op mijn voorhoofd want het is nu nog steeds 27 graden en weinig wind.

• 30 Oktober 2016 - 01:36

Lia Rook:

Die 1e foto, daar lijken de huizen een beetje op de huizen van curaçao, qua kleur. En dat verblijf ik wel heel bijzonder. Zitten er in de badkamer geen ruiten in ? En uiteraard een zonsondergang. Mooi,mooi.
    Ik ben benieuwd van jou te horen waar je vanille-bonen voor gebruikt . X