Ngorongoro Crater Lodge - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Ngorongoro Crater Lodge - Reisverslag uit Ngorongoro, Tanzania van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Ngorongoro Crater Lodge

Blijf op de hoogte en volg Edith

24 Oktober 2016 | Tanzania, Ngorongoro

Vanmorgen weer op tijd op maar niet super vroeg voor de gamedrive maar om de koffers in te pakken want we trekken weer verder. De 2 dagen in Lake Manyara waren leuk maar tot nu toe ons minst favoriete kamp ook de sfeer was minder dan in de andere kampen dus nu afwachten wat de nieuwe gaat brengen?! Na het ontbijt vertrekken we om 8 uur voor de rit naar de uitgang van het park deze keer met 2 Zuid Afrikaanse jongemannen, we zoeken nog één keer of we de beroemde boom klimmende leeuwen kunnen zien, maar ook dit zit er voor deze terugreis niet in, helaas. We hebben gisteren met deze jongemannen aan tafel nog gesproken dus we kennen elkaar al een beetje. Verder verloopt de reis terug heel soepel tot bijna bij de uitgang want er staat nu één olifant op de weg en hij ziet eruit alsof hij slecht heeft geslapen en humeurig is opgestaan dus hij is niet van plan voorlopig op te houden met zijn ochtend zand bad! Gelukkig kan onze chauffeur nog een klein stukje achteruit tot de splitsing en dan maar de andere weg, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. Uiteindelijk rijden we het park uit en door wat kleine dorpjes naar de Manyara Airstrip. Daar staan al wat auto's van &Beyond te wachten om onze bagage over te laden, want dit is het overstappunt. We moeten nog even wachten op onze medepassagiers en zien het NZ stel waar we 3 dagen in "Under Canvas" mee hebben opgetrokken want ook zij gaan naar Ngorongoro. Zij zitten in een andere auto maar zullen hen op het nieuw kamp zien. In de gauwigheid vragen we hen of zij nou wel een crossing hebben gezien en dat is zo, ik ben heel blij voor hen en ook wel een beetje jaloers, maar het is als het is, en zij zijn ook van veel verder gekomen dan wij. De weg naar de krater is grotendeels geasfalteerd dus de Tanzaniaanse massage blijft nog even uit. Bij de ingangspoort moet onze chauffeur weer wat formulieren afwerken en wij moeten onze benen even strekken. Nog een half uurtje rijden met Tanzaniaanse massage en we zijn bij ons nieuwe onderkomen. Het kamp staat op de krater rand dus we hebben een prachtig uitzicht over de krater &Beyond Ngorongoro Crater Lodge, North Camp, House nummer 11. We krijgen onze gebruikelijke introductie en lunch en om 15:15 vertrekken we voor de middag drive want we moeten voor 16 uur de ingangspoort van de krater in zijn en vanavond voor 18 uur weer de uitgangspoort uit zijn. Onze NZ vrienden Amy en Jeremy zitten gezellig weer bij ons in de auto en onze gids is Joseph. De rit naar de krater bodem is redelijk hobbelig en duurt 45 minuten, we gaan gelijk op zoek naar de "star birds" dit zijn vogels die soms veel en soms minder vaak in het gebied voorkomen, als je van de lijst van 10 er minimaal 6 hebt gevonden krijg je een fles champagne.
De vegetatie hier onder in de krater is weer heel anders dan boven op de rand en ze verwachten half oktober regen, het is het voor hun het begin van het korte regenseizoen tot december, dus het is heel droog en stoffig. Toen wij hier 25 jaar geleden waren was het in maart en was het einde regenseizoen dus een stuk groener. We zorgen wel dat we weer op tijd bij het hek van de uitgang zijn en klokslag 6 uur rijden wij als laatste eruit.
Dit verslag is wat laat omdat ik al 2 dagen boven mijn iPad in slaap gevallen ben, dus sorry ben ook niet meer een van de jongste, hmm, hmmm.