Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Nairobi - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Nairobi

Blijf op de hoogte en volg Edith

15 Oktober 2016 | Kenia, Nairobi

Vannacht lekker weer in een bed geslapen en vanmorgen hadden we geen haast dus op ons gemakje ontbeten in ons Hotel met uitzicht op een klein gedeelte van Nairobi National Park. Besloten als eerste naar de Yaya Mall te gaan om te kijken of de Malls hier net zo luxe zijn als in veel Afrikaanse landen. Een lekker lange rit in de taxi van 45 minuten omdat het heel druk was op de wegen de binnenstad van Nairobi in. Het is zaterdag dus veel lokale mensen ook naar de stad denk ik. Het verkeer rijdt links en nogal kriskras door elkaar maar op hun manier zit er een systeem in denk ik. Ook veel kleine passagiers busje helemaal stampvol!
Bij de Mall aangekomen staat er een tassen scanner en een poortje net als op Schiphol waar je doorheen moet. Het was ons gisteravond bij de ingang van ons Hotel ook al opgevallen dat onze bagage en tassen door een scanner moesten en bij de poort van het Hotel moest het busje waar we in zaten aan de onderkant rondom bekeken worden met een spiegel, je hebt dat weleens gezien op de films! De Mall was lang niet zo luxe als menig een die we in Afrika hebben gezien maar wel wat luxere spullen te koop. We hebben nog rondom de Mall gekeken maar echt veel interessants was er niet te zien behalve veel lopende mensen. Weer een taxi genomen naar downtown Nairobi waar we afgezet zijn bij de lokale zaterdag markt van de Masai Mara, een wirwar van kleden op de grond met alle kleuren die je kan bedenken aan schilderijen, stoffen, kleding en kralen, echt iets voor de Afrikanen die van kleuren houden. We hebben hier een rondje gelopen maar konden niet echt iets van onze gade vinden het was voor ons te bont gekleurd en de kwaliteit was ver te zoeken, typisch toeristen spul zal ik maar zeggen.
Achter de markt was het Keniaans Convention Center en ik had gelezen dat je van het uitzicht platform boven op, 30e etage, een mooi overzicht had over de stad Nairobi. Weer een zeer strenge controle op onze tassen en camera tassen en hier moest je zelfs je inschrijven in een boek die werd beheerd door een man met een leger uniform, ook moesten wij een ID bewijs achterlaten anders mochten we er niet in?! Rijbewijs maar bij hem gelaten. Voor 4 Euro per persoon mochten we naar boven en kregen zelfs een man mee die ons alle informatie over de gebouwen gaf, deze heer was in de prijs inbegrepen. We hadden mooi weer maar niet helder genoeg om Mountain Kilimanjaro te zien helaas.
We hebben nog wat rondgekeken in downtown Nairobi maar vonden het maar een saaie stad met absoluut geen enkele uitstraling, ja dat kan je soms zo hebben! Jammer wel want we hadden er meer van verwacht, moet wel zeggen dat de mensen wel vriendelijk zijn en we hebben nog een drankje gedronken in een bar in het Hilton Hotel, maar dit was absoluut vergane glorie uit de 70er jaren, en het tempo was echt Afrikaans zal ik maar zeggen. We zijn om 18:00 uur maar weer teruggegaan naar ons Hotel voordat het donker werd en hebben hier heerlijk ons avondeten op een van de terrassen genuttigd met uitzicht op de prairie.
Morgen vroeg worden we om 8:30 uur opgehaald en dan vliegen we via de domestic airport met een klein vliegtuigje naar ons eerste Safari Camp. Weet niet of we er WiFi hebben maar dat gaan we zien en zullen jullie merken als er geen verslag verschijnt!

• 15 Oktober 2016 - 23:36

Denise En Caro:

Goede vlucht! Zeg tegen Frank dat 'ie z'n telefoon niet in het vliegtuig moet laten liggen :D Kus!

• 16 Oktober 2016 - 01:30

Lia Rook:

Net weg uit nederland en nu al een verslag. Je bent geweldig Edith. Jammer dat Nairobi een beetje tegenvalt. Maar gelukkig heb ik dat weinig gehoord op al jullie reizen dat iets niet is wat je ervan de net. 0nze meiden hebben het hierboven dat frank zijn telefoon niet in het vliegtuig moet laten liggen. Frank vergeet toch nooit wat !!!!!!!
    Wat stom dat je een ID moest achterlaten. Mag dat daar wettelijk nog ? Ik zou, als ik jullie was, fotokopie maken en erop zetten dat het een kopie is en belangrijke nummers doorkrassen.
    Geniet er verder nog van. We merken wel weer wanneer je Wifi hebt. XX Lia