Onze laatste dag in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Onze laatste dag in Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Onze laatste dag in Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Edith

08 Juni 2016 | Canada, Vancouver

Vanmorgen om 10:00 uur stonden we keurig met koffers en al buiten en waren we voor de laatste maal uitgechecked op de MS Volendam. Het ontschepen gaat net zo gesmeerd als het inschepen en volgens mij hebben ze dit vaker gedaan. Vannacht zijn alle koffers opgehaald en hebben de heren deze naar beneden gebracht, een hele operatie mag ik wel zeggen, want ik heb ze bezig gezien!
Hup in de taxi en terug naar ons Hotel, het is vroeg maar gelukkig kunnen we inchecken en is onze kamer klaar. Ik ga gelijk naar beneden naar de dame van de excursies om toch hier nogmaals een whale watching te boeken. Tot mijn grote verbazing krijg ik te horen dat de tours allemaal al vol zitten voor vandaag en de halve dag excursies beginnen pas op 17 juni?! Ja, wat nu?? Ze stelt voor dat wij misschien ook een whale watching excursie kunnen boeken vanuit Victoria, dat is op Vancouver Island. Hoe dan vraag ik? We kunnen om 11:40 met Harbour Air (een watervliegtuig) naar Victoria vliegen, dat is 40 minuten vliegen, dan om 14:00 uur met de Whale Watching excursie mee gaan in een open zodiac boot tot ongeveer 17:00 (17:30 op zijn laatst) dan weer om 18:40 de laatste vlucht terug nemen naar Vancouver. Nou dat lijkt mij een prima oplossing en dan kunnen we toch nog een keertje op zoek naar die verd....... walvissen. Dus als een speer naar boven, warme kleding aan en de camera's pakken want we moeten nog 15 minuten lopen naar het vertrekpunt van de watervliegtuigen. Het begint weer te betrekken maar wij houden de moed er in, het kan zo weer omslaan dat hebben we al eens meegemaakt.
De vlucht is toch ook wel heel spannend, we hebben jaren geleden ooit zo'n vlucht gemaakt met een watervliegtuig maar deze zijn iets groter, er kunnen 12 passagiers mee met bagage, het is net een busverbinding. We zien de eilanden tussen Vancouver en Victoria gelukkig wel goed maar de bergen rondom zijn in de mist gehuld, ook begint het te miezeren maar wij zitten droog.
In Victoria aangekomen gaan we gelijk een hapje eten want om met een lege maag te gaan varen dat lijkt ons geen goed idee. Om 13:30 moeten we bij de Whale Watching inchecken en dan...... wat er nu gebeurd ga je niet geloven! Wij hebben slecht nieuws voor u maar het Whale Watching is voor vanmiddag gecanceld de zee is te ruw en de wind is te hard!!!! Nee, nee, nee het mag gewoon niet! Ik heb even flink moeten slikken hoor en ook vloeken. Maar goed je kan hoog springen en laag springen regels zijn regels ook hier in Canada, te gevaarlijk! Nou dan maar wat door Victoria gelopen en ook naar Fisherman's Wharf, kleurrijke woonboten op het water. Verder hebben ze hier nog een hele lange pier, 1800 meter, en hier heb ik op het einde even staan uitwaaien want er stond inderdaad een flinke wind. Nog maar een heerlijke borrel gedronken en nog even wat winkels bekeken in het stadje, en het weer knapt weer helemaal op en het water is weer als een spiegel, balen gewoon dat gekke weer.
Teruggevlogen naar Vancouver om 18:20 een vroegere vlucht en heb toch genoten van de vlucht want het was weer prachtig helder weer. Dan nog onze laatste maaltijd genoten bij Restaurant Coast, gespecialiseerd in Seafood, lekker spot prawn voor mij en Snow Crab voor Frank. Hij wil nooit kraken maar vanavond heeft hij zeker zijn best gedaan want hij genoot van de Alaskan Snow Crab! Als laatste krijgen jullie dan toch nog wat eet foto's van mij, kan het niet laten!

Bedankt allemaal voor de leuke en gezellig reacties, overmorgen zijn wij weer thuis in Rotterdam en gaan we beginnen met de films en foto's!

• 09 Juni 2016 - 10:34

Erna:

Lieve Edith en Frank,
    Jullie hebben er alles aan gedaan om walvissen te spotten, heel erg jammer dat het niet gelukt is.
    Ik dacht al dat ik iemand hoorde brommen, dat ben jij dus geweest.
    Jullie hebben gelukkig heel veel mooie herinneringen aan deze geweldige reis.
    Nogmaals goede vlucht terug naar huis.
    Liefs en groetjes, xxx

• 09 Juni 2016 - 12:40

Lia Rook:

Ik had het in het vorig verslag verkeerd begrepen. Ik dacht dat jullie de 9e aankwamen. Nu lees ik dat dat de 10e is. Ik wens jullie een goede vlucht en een veilige aankomst in amsterdam aan. Tot snel, XX

• 09 Juni 2016 - 15:52

Timo:

Wat hebben jullie weer een mooie reis gemaakt! Jammer dat de whale watch geannuleerd was, same for us vorig jaar in Hermanus (Zuid-Afrika), maar gelukkig kunnen we de natuur niet "dwingen" dus het is all in the game. Genoeg tegelspreuken voor nu. Een hele goeie terigreis. Hier ook lekker weer gelukkig. Charlotte en ik gaan straks de derde dag Avondvierdaagse lopen. Dikke kus en tot gauw! Timo

• 09 Juni 2016 - 16:29

Johan En Bianca:

Jammer van de walvissen, maar verder was het een mooie reis! Bedankt dat we weer hebben mogen meegenieten, een goede vlucht naar huis!