Inside Passage en terug naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Inside Passage en terug naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Inside Passage en terug naar Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Edith

07 Juni 2016 | Canada, Vancouver

Vandaag onze laatste cruise dag en dan zijn we morgenochtend om 7:00 uur weer terug in Vancouver en moeten we ontschepen. Dus vanavond weer de koffers inpakken en we hebben de gekleurde bagage labels al gekregen en de customs formulieren omdat we natuurlijk weer Canada inkomen.
Het zonnetje schijnt en we varen weer terug langs de Inside Passage en het ziet er een stuk vriendelijker uit met een zonnetje laat me je dat verzekeren. Het achterdek is ook weer gelijk een stuk drukker en er wordt weer volop gegeten en gedronken maar nu lekker in de zon. Er zijn zelfs mensen die zich wagen in het zwembadje op het achterdek, wel verwarmd, we zien weer heel veel eilandjes en ook de bergen er omheen zijn goed zichtbaar, zo had het moeten zijn in Glacier Bay! We luieren een tijdje lekker op de strandstoelen op het achterdek en ik ben zelfs een uurtje weggezakt, is ook zo lekker weer en bijna geen wind.
Na de lunch gaan we gezellig met z'n 2-en naar de boeg en daar is het ook windstil en behalve een stel uit Ontario en 1 meneer is het er doodstil, heerlijk genieten van het uitzicht en de stilte. We zien nog 3 scholen met White Bellied Dolphins en dicht bij de kust nog 3 staarten van walvissen die onderduiken, weer te ver om op de foto te krijgen maar goed te zien door de verrekijker.
Geen orca's gezien dus dat is wel pech maar die hebben een groot reisgebied dus je moet gewoon geluk hebben om ze te spotten. Misschien moeten we in Vancouver maar nog een keertje gaan Whale Watchen aangezien de laatst vaart voor ons letterlijk in het water is gevallen. We hebben wat leuke contacten gemaakt in de loop van de reis met mensen uit vele verschillende werelddelen o.a. uit NZ en Oz en ook uit Ontario en Schotland. Een van de heren uit Australië die regelmatig in de rokers afdeling te vinden was heeft zelf gisteren de loterij op het schip gewonnen en heeft een cruise voor 2 gewonnen in het Caribisch gebied! Leuk toch!
Verder hebben we vannacht met de balkon deur lekker open geslapen en vanmorgen vroeg nog ons laatste ontbijt genuttigd op het achterdek terwijl de Volendam heel rustig de haven van Vancouver weer binnenkomt. Afscheid genomen van de mensen die we hebben ontmoet en ook de heren die ons zo fantastisch hebben verzorgd in de bar op het achterdek en het zit er weer op voor ons.
We zitten nu te wachten tot we van boord mogen want dat gaat in gedeeltes. Dan nog een nachtje in het Hotel aan de haven vannacht en morgen om 15:45 vliegen we weer rechtstreeks naar Amsterdam met KLM. Nog een verslag vanavond van onze laatste dag hier in Vancouver en dat was het dan voor deze reis en wij zullen nog een tijdje bezig zijn alle indrukken te verwerken, want dat zijn er veel geweest!

• 09 Juni 2016 - 12:34

Lia Rook:

7 Juni is dit artikel geplaatst, terwijl ik dit lees is het inmiddels 9juni. Dus oorzaak en gevolg jullie zitten in de plane of zijn inmiddels al weer geland. Zo fijn dat jullie zo genoten hebben maar ook weer zo fijn dat jullie weer veilig terug zijn. XX