Eerste Dag op Zee - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Eerste Dag op Zee - Reisverslag uit Juneau, Verenigde Staten van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Eerste Dag op Zee

Blijf op de hoogte en volg Edith

02 Juni 2016 | Verenigde Staten, Juneau

Deze eerste dag zijn wij op zee en varen naar het noorden via de Inside Passage. Helaas is het weer niet strak blauw en alles is een beetje grauw en grijs de eerste paar uur. Daarna als we de Inside Passage bereiken en tussen alle eilanden varen varen we wat dichter bij de kust dus zijn de eilanden goed te zien en de bomen, heel veel bomen. Het ziet er na uit dat veel van de eilanden onbewoond zijn maar zo af en toe zie je op de wat grotere eilanden wel huisjes staan, of deze alleen bewoond zijn in de zomer dat kan ik niet zeggen maar grote kans van wel. We zien ook veel meeuwen en af en toe een bald Eagle maar verder heb ik helaas geen wild gezien. Ik heb wel gehoord dat er mensen een school met orca's hebben gezien dicht langs de kust van een van de eilanden. We merken dat dit geen expeditie schip is want er wordt niets omgeroepen via de PA, wat ik jammer vind. We krijgen wel regelmatig een update van de kapitein waar we varen maar niets over eventuele "sightings".
Vanavond is het een soort gala avond en iedereen doet zijn best om er netjes uit te zien tijdens het diner. Vlak na dat wij het dessert geserveerd krijgen ziet Frank opeens 2 "spuiters" in de verte. We gaan wat dichter bij de ramen staan maar helaas blijft het een stukje weg dus de walvissen komen niet dichter naar het schip toe. We weten nu dat ze er wel zijn maar of ze dichter bij komen dat is afwachten.
Voor morgen hebben we een toer geboekt in Juneau waar we eerst naar de Mendenhall Glacier gaan met een professionele fotograaf als gids door het regenwoud en daarna stappen we op een kleine boot om op zoek te gaan naar walvissen en de perfecte foto! Duimen voor mooi zonnig weer want nu zijn de vooruitzichten nog bewolking en af en toe regen.

P.S. We hebben op het schip wel internet maar via satelliet en dat moet je betalen en echt heel snel is het niet dus de foto's komen zodra wij aan land een betere verbinding hebben.