Discovering Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu Discovering Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Edith Oers-Velberg - WaarBenJij.nu

Discovering Vancouver

Blijf op de hoogte en volg Edith

31 Mei 2016 | Canada, Vancouver

Vandaag heerlijk rustig aan gedaan in de ochtend al waren we toch weer vroeg wakker. We gaan Vancouver bekijken en de beste manier is met de Hop On Hop Off Trolley Bus. De eerste trolley van de dag vertrekt om 9:14 voor het Hotel dus dan maar mee en doen de Park Route. De trolley rijdt nog een stukje door de stad voordat hij bij Stanley Park komt, het park is ruim 400 hectaren groot en wordt door vele toeristen en inwoners bezocht. Hier ligt ook het aquarium, de rozentuin en de totem palen van Vancouver. We zien heel veel fietsers, joggers en lopers in het park en krijgen ook een heel mooi overzicht van de Lions Gate Bridge, dit is de hangbrug die downtown verbind met noord en west Vancouver. Bij stop nummer 14 eruit en lopen we naar het water om met een kleine watertaxi over te varen naar Granville Eiland. Dit was vroeger een industrieel gebied maar is nu overgenomen en opgeknapt en hier vinden we een grote versmarkt met allerlei lekkernijen en heel veel kleine en grote kunst winkels, dit is tegenwoordig een grote toeristen trekker, het lijkt wel of ze deze herontwikkeling van ongebruikte industriële gebieden in veel steden hebben nu.
Hierna stappen we weer op de trolley en nu doen we de Rode of stadsroute. We stappen allereerst uit in Chinatown, en gaan een klassieke chinese tuin bekijken. Daarna lopen we nog een stukje door Chinatown, maar zien dat dit gedeelte van Vancouver ook het drugs en junk gedeelte is, dus wegwezen daar want je wil dit toch niet zien als toerist. We lopen gauw door naar het gedeelte wat ze Gastown noemen en hier vinden we weer een hele gezellige buurt met eettentjes en winkels, veel leuker om rond te lopen. Ze hebben hier ook een klok die op stoom loopt en elk uur speelt deze een deuntje, heel apart om te zien.
We lopen door naar de opstapplaats van de Park route trolley en laten ons nu afzetten op Prospect Point. Van hier uit maken we een heerlijke wandeling door het bos in Stanley Park en nemen nog een kijkje bij Beaver Creek midden in het bos, helaas geen bever te bekennen, jammer, wel wat vogels en een verdwaald water schildpad. Op een gegeven moment gaat er een Redwinged Blackbird achter op Frank zijn rugtas zitten en hij schrikt zich dood want dat verwacht je toch niet!
We lopen weer terug via bospaden naar ons Hotel en eten nog wat aan de haven bijna tegenover het Hotel. We houden het voor vandaag voor gezien want we zijn best moe van al dat lopen, bijna 15 km in totaal weer vandaag.
We hebben al gereisd in bussen en treinen en morgen gaan we dan beginnen met onze bootreis richting Alaska, ben heel benieuwd wat we nu weer gaan zien en meemaken.
Hou jullie op de hoogte!

• 02 Juni 2016 - 14:07

Timo:

Ik heb eens even gegoogled op die Redwinged Blackbird die vriendjes met Frank wilde worden, maar het lijkt wel of dat beest in een Duitse vlag gehuld is....zou ik me ook de apenootjes van schrikken als-ie op m'n rugtas zou landen!